Anonymous Comment:- not annoying at all.

Anonymous ini terbahagi kepada dua. yang pertama, mereka adalah Anon kerana mereka tiada blog, jadi mereka tidak mempunyai sebarang 'link' untuk disertakan. dan yang keduanya, mereka ada blog, tapi menjadi Anon kerana tidak mahu meletakkan 'link' mereka. biasanya berlaku kerana Anon jenis ini mahu menjaga reputasi diri. (dia nak komplen tapi taknak diri di komplen kembali). I guess.

banyak blogger bertanggapan bahawa Anonymous Comments adalah annoying. sehingga sesetengah daripada mereka/anda menukar ke setting 'this blog doesnt allow anonymous comment'. dan hanya mahu dikomen dengan Google Account sahaja sedangkan bukan semua blogger menggunakan platform Blogspot. ok. bab setting blog, terpulang anda masing-masing. u know ur page very well.

ok, baru-baru ini, blog ini menerima comment daripada Anonymous.




komen ini agak panjang. tapi langsung tidak annoying, malahan ianya bikin aku senyummmmm saja. actually ini adalah komen daripada pembaca yang rupa-rupanya ada pertalian dengan owner restoran D-zart @ 7. mungkin beliau secara tidak sengaja terbaca entry INI.




tak pasti macam mana beliau boleh terjumpa 'review' tersebut. mungkin melalui google.






actually aku tak sangka pun ada orang yang related dengan owner this restaurant akan baca entry nih. dan pastinya aku happy bila baca komen beliau yang mengucapkan terima kasih dan sekalung budi.



moga review 'kecil' dari blog picisan yang tidak seberapa famous tetap dapat menggembirakan hati owner dan pekerja restoran tersebut. kalau ada waktu, kita akan berjumpa lagi. =)



p/s: In bussines, feedback is really precious. am I rite?

Comments

kella said…
yes.. ure rite! bukan senang nak puaskan hari orang, dan bukan senang nak dapat penghargaan dari orang.. so bila kita puas hati dan orang menghargainya..memang bikin senyuuuummmm.... :)
Queen said…
ada satu lagi jenis anon...yang takde blog...dan tak nak reveal dirinya...dan membuatkan org rasa annoying dgn kehadiran dia dengan meletakkan segala komen yang tak seronok utk di baca...

btw..kalau i jadi u pun i happy dgn komen dari anon itu...benda yang kecil pun boleh jadi sangat bermakna pada org lain..
wa...
bagus nye...
siap restaurant tue dapat tahu...
hehehe..
good2...
pasnie leh makan free...
Azrul Hisham said…
yup..betul tu..sometimes ada yg anonymous yg ok dan ada yg really annoying...ntah la..kadang2 kalau nak approve komen diorang yg ok pun jadi serba salah sebab kita berpegang kepada prinsip 'Anonymous not allowed to drop any comments'..
Sesumpah said…
yehh betul, feedback sgt mmbantu untuk bgunkan dri wahahah!
Hafiz Yusof said…
anonymous ni bagus juga..tengok org yang komen tu,,tgk tujuan dia
Solehah said…
sumtimes kita x jangka kan dorg akan baca..
myQza said…
ALhamdulillah. secara x langsung kita membantu org promosikan?
he h ehe
¶A.K.I¶ said…
huh... baekla.... bgs2!!
mintalah duit komisyen sebb buat promosi hahahaha
Cik Akma said…
lapar lg teringat restoran nihhhh~ :D
sani tensai said…
oooo...peace2 y^_^_~y
Unknown said…
sokong sarah... feedback memang precious! kalau good, tambah good lagi. kalau bad, improve ler kan kan,,

Tp sometimes a bit annoying pun besh gak, leh la kecoh kecoh sedunia sikit.. ahahaha
Kujie said…
ada beberapa anon dengan nama ( ye lah dia boleh create nama berbagai2 ) ttp boleh detect sbb IP yg sama...tapi dia tak buat sesuatu yg tak elok..biarkan saja.

jarang dpt komen Anon yang buat kita 'makan hati' selalunya komen Anon yang baik-baik

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S