Wednesday, March 3, 2010

rahsia pohon cemara

siapa yang umurnya hampir sebaya dengan aku, pastinya cukup kenal dengan lagu 'rahsia pohon cemara'. lagu lain seperti 'langkah seiringan', dan 'dirantai digelangi rindu' juga tak kurang hebat penangannya. sememangnya lagu Exist adalah nostalgia~ di zaman persekolahan.

bila saja pasang radio kat asrama, aku akan nyanyi sama-sama dengan kawan-kawan. siap ada buku 'lirik-lirik lagu'. haa, itulah. zaman dulu mana ada handphone berwalkman, jauh sekali MP3 Player. so jalan terpaling senang nak hafal lagu, adalah dengan cara mencatat lirik dalam buku khas. then ulang-ulang nyanyi sampai hafal. pergh! zaman sekolah memang ter'best'.


kenapa tiba-tiba bernostalgia?

entahla. mungkin sebab lately ~ menjalani zaman kedewasaan terasa meletihkan. bila mengimbau zaman 'keanak-anakan' rasa macam ~ almost paradise.





pakcik yahoo bagi gambar ni bila aku request 'pohon cemara'.



bukan senang bergelar seorang dewasa, kalaulah boleh pinjam mesin masa daripada Doraemon, teringin sekali nak kembali ke zaman sekolah.
.
.
.
.
.




gambar masa form3. cuba teka, yang mana satukah aku?





kadang-kadang, menoleh ke belakang dapat mengembalikan 'keceriaan'. justeru, terima kasih kepada 'memori'. sekurang-kurangnya, 'kenangan' itu, adalah milik kita.



TammaT.

8 comments:

.::WaNiE::. said...

oh, itu pohon cemara ehhhh???


**kalau ingat nostalgia, ingat yg sedih sedih jek :(

i love my life now !

Shahrul Tanaka Safeai said...

dibawah pohon yang tercemar?

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kenangan yg tak leh dibeli...
hehehehe...

permataputih said...

btol 2...
tp ia da brlalu...

ney said...

shuke2 lagu tuh..cop2,nak tnye,tu gmbar skola kat ne ea?cam familiar la die pnye background~

fiD said...

setuju sangat!

pade aku kan, zmn hostel dulu mmg bes,,,

bile teringat, mesti tersengih sowang2,uhuhu

deus X machina said...

tak dapat aku cam ko dlm pic tu
erk888

FarhanaDr said...

Aku ponnn.. Terasa penat sgt meniti kedewasaan.. Lebih baik zaman kecil yg penuh dgn gelak tawa.. Hmmmmm..