Saturday, March 6, 2010

Malaysia.


hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, --> lebih baik di negeri sendiri





negara orang bermusim salju. negara kita bermusim panas sepanjang tahun, ada hujan sekali sekala. tetap syukur! 'kau ingat ribut salji tu best? jalan raya ditutup, nak ke mana-mana pun susah'.





walaupun KL selalu saja jam teruk. ada juga masanya, jalanraya lengang. --> time solat jumaat. syukur! masih ramai menyedari kewajipan solat jumaat.




taktau kenapa, bila nampak dataran merdeka, akan teringatkan Tunku Abd Rahman putra Al-Haj. ~ sejarah tanah air. sejauh mana kita mendalaminya? lebih 400 tahun dijajah. maka kemerdekaan sebenarnya- bukan main-main.





datang area sini, dapat lihat sungguh ramai pelancong asing. orang malaysia? --> adakah tidak tertarik dengan tanah air sendiri.?





berapakah usia Bangunan Sultan Abdul Samad ini?







sebelum memasang angan-angan nak explore negara orang-- belajar lah mengenali dan menghayati tanah air tercinta. kalau bukan anda, siapa lagi, kalau bukan sekarang, bila lagi?




p/s: semua gambar adalah dari kamera penulis.

13 comments:

Cik Akma said...

proud to be malaysian <3

hanafijaafar said...

kita orang malaysia, patut abes sampai semua negeri dalam malaysia dulu, baru la patut pikir pergi negara orang. ni semua jakun tengok negara orang je, negara sendiri ada, tak yah malu2 nak tgk negara sendiri.

syafawani said...

n3 ni agak berbaur patriotik..siap ingat PM dulu lg..hehe..gud3!

seimura said...

tetiba aku jadi homesick.

ohhhh....

Moon BlooDy Spell said...

walaupun malaysia mcam2 masalah dengan politiknya..
tapi kita harus bersyukur,.
kita tak seteruk negara luarr

joegrimjow said...

ooh
indahnya malaysiaku

fiD said...

nie mesti pegi lepak dtrn time rht kan?hoho

i'msosupernotcool said...

malaysia..
nice pic..

vidadarisakura said...

macam cuti2 malaysia pulak masuk sini.hee

lieya orange M.I. said...

...bersyukur lahir di malaysia...=D

FarhanaDr said...

Banyak lagi tempat kat malaysia ni tak abes explore lagi.. Ku teringin sangat nak pi pulau sipadan.. Heehee..

.::WaNiE::. said...

gambar ni takdek watermark ada harapan kene curi okehhhh

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

patriotik nye...
hehehehe...