Tuesday, January 5, 2010

tak jual selipar.


p/s: hari selasa aku dah macam pekerja ofis hour, pi kelas kul 8 pagi. balik umah jam 5ptg.



aku masih ingat lagi, tatkala aku jalan-jalan kat klcc sabtu lepas. sambil jalan sambil tengok-tengok butik-butik yang di dalamnya terpamer barang-barang berharga super. paling aku ingat, ada satu butik tu, terhias sepasang kasut. gabungan kaler silver n hitam, liplapliplap memancar  sampai silau mata aku pandang. aku pun terus berminat untuk tengok harga kasut tu. ceh, takdela mahal mana, cuma rm2000!

bagi orang yang duit berbakul-bakul, harga dua ribu macam la dua ringgit je. beli kasut harga dua ribu pun feel macam beli selipar harga dua ringgit. eh, ada ke selipar harga dua ringgit?. mesti la ada. selipar 'jepun'. ayah aku belikan kat aku untuk wat selipar tandas kat asrama dulu beli kat kedai dua ringgit je.. berbaloi what! dua ringgit pakai kat telapak kaki.

apa perasaan bila duit berbakul-bakul, malah bersepah-sepah cam sampah. alahai, bila duit gila bersepah itu yang adanya rekod beli jam tangan harga rm250 000.

oklah, dah kata kan yang aku ni tak jual selipar. dan seandainya satu hari nanti aku punya duit dolar/pound berbakul-bakul, aku juga tak nak beli 'selipar' yang harga dua ribu.






banyaknya selipar-> pic di kampung baru






TammaT.

17 comments:

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

selipar 2riban?

kalau jalan selipar haus setiap zarah yang tertinggal di lantai tu berharga rm100 agaknya.

kalau saya jadi tuan selipar tuh, saya kutip2 balik setiap zarah selipar yang haus.

FarhanaDr said...

Ouhhhh.. Tidak juge.. Lagi baik aku gune wat ssuatu yg lagi banyak pekdah.. Contohnya kawen.. Ahaks.. 2 ribu babe, bukan sket.. Hohoh.. ;p

beautiful_rose said...

seliper 2000?
mcm rugi jerk..bek aku beli laptop lg bagus.

sI tEDI said...

erk!!

mahal!
x sanggup.
x kaya

seimura said...

hohoh... org zaman dolu2 kaki ayam ja...

k.A said...

tu la realitinya utk sesetengah org bila dah byk duit. setakat rm2000 tu utk letak kat kaki no hal la.kalau aku baik buat beli tiket balik kampung.heh

i'msosupernotcool said...

owh.. aku pernah tgok nih..

Uruchimaru @ kf said...

selipar jepun jugak gua suke!

~@k1 is @utuMn!~ said...

huhuh..
slipa je 2k...
jam tgn 250k~
umm.. nilai masa 2 kalu ikt kn kre berbaloi...
kerna masa tak ternilai..
mahal mne jam pon klu x pndai hargai msa.. nonsense gak kn2??

Si budak Aboi said...

RM2 je mampu aboi beli huhuhu..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

selipar 2k....
letak kat kaki...
baek makan...
kenyang 2k makan wooo...
hehehehehe...

Ms.Independant said...

perghh!
mahal gilos.
stakat paki kat kaki je.
klo aku byk duet pon taknak bli gak.

paki sliper sepulo hengget suda...

:)

arque said...

selipar rm 2000??wtf!
tak berbaloi.adeh.

Eazy Izzuddin said...

whoa...
byk nyew selipar

Rara said...

giler mahal..siot je..lgsung xb'baloi-baloi.. :)

Noorlaila Mohamed Nor said...

mahalnyaa
klu aku beli 2k blk wat hiasan je
gantung kat dinding
xsanggup pakai

pisey said...

nak satu!