Thursday, January 28, 2010

Pilihan Raya Kampus UM.

28 Januari 2010.
Dewan Tunku Canselor. Universiti Malaya.

salam sejahtera kepada semua.


berbeza dengan campus election kali lepas, hari ini saya lebih excited. I dun know why. mungkin kerana proses memancing undi selasa dan rabu yg lalu berjalan aman, maka saya terasa dituntut untuk beri kerjasama. yes, I realize that I'm a part of UM. tahniah kepada semua gerak kerja campus election kali ini atas keamanan sepanjang anda berkempen, tidak lagi huru-hara dan haru-biru seperti penggal lepas. tiada lagi kes bakar-bakar banner/poster. tiada lagi kes belasah bertumbuk segala. tiada juga kes kepala babi dalam surau. oleh sebab tiada 'kekotoran polemik politik', maka dengan senang hatinya saya turun mengundi.


berbeza dengan campus election yang lepas-lepas, kali ini, e-undi system dipakaiguna. pendapat peribadi saya, e-undi ini ada baiknya juga. just click at the box, then 'X' will appear. so, takda lagi tangan gatal yang boleh menconteng-conteng kertas undi hingga menyebabkan undi rosak. macam bodoh bila susah-susah turun buang undi then merosakkan undi tersebut. kan lebih baik tak payah mengundi jika hanya datang bikin undi rosak. ok, tetiba saya membebel lebih.


berbeza dengan campus election kali lepas, kali ini, saya mengundi sebagai mahasiswa luar kampus. maka saya dikehendaki mengundi di Dewan Tunku Canselor. oleh sebab excited, jam 10 pagi lagi saya sudah sampai di sana. Oh My God. saya macam...'WOW'. banyaknya fotografer berkamera besar! banyaknya wartawan. TV3, RTM, NTV7, dan wartawan surat khabar semua pun ada. dan tetiba saya rasa macam "Oh, bertuahnya mahasiswa luar kampus". dulu waktu saya mengundi di kolej kediaman satu kamera pun saya tak nampak. ok, tetiba saya bangga sekejap.


saya tidak hairan pun dengan wartawan atau jurugambar, sebab mereka kan cuma jalankan tugas. dan saya pun jalankan tugas juga. lagipun mereka bukannya snap gambar saya seorang, tapi tak apalah. bukankah ini adalah kenangan saya sebagai seorang mahasiswa. kenangan macam ni perlulah disimpan baik-baik dalam diari kehidupan. sebagai bukti, bahawa saya pernah berada di sini.


dan hari ini, cuaca lebih panas daripada biasa. sangat lah terik. sampai saya juga terasa lebih hangat daripada biasa. disebabkan hangat begini, maka saya berhasrat nak pergi sejukkan badan di MidValley.



setakat ini dulu laporan skema dari saya, sekian.







TammaT.




17 comments:

deusXmachina® said...

cuba baca entri basuh baju pasal pilihanraya kampus

ezzati said...

mlm ni msuk biter ke...heeeeee :)

Basuh Baju said...

walaupun plihanraya kampus ni macam kelakar calon2nya tapi suasana kat UM best! :)

kat UIA sunyi sepi je. Rasanya mengundi ketua kelas lagi meriah kot.hehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku tak buang undi pon hari nie...
huhuhuhu...

Uruchimaru @ kf said...

saper menang ek?

laila said...

saya mengambil masa yg lama ketika mengundi tadi
sebab tak kenal calon
jd saya perlu menilik mana yg lebih hensem utk dipangkah
dahla gmbr kecik
huhu

Ms.Independant said...

pengalaman aku gune e-undi ni...
tak perlu beratur pjg2 & lame2.
dtg undi pon tak rase bebanan...

:)

FarhanaDr said...

Wahhh.. Jeles2 sbb dpat mngundi bagai ni.. Huhu.. Bila muka ko nk ditayang kat TV? Aku tak sabar nak nengok.. Ngee.. ;p

~0~ said...

hehehe...

dgr kata esok Isteri PM akan ke UM...heheheh..btol ke??

fiD said...

tapi yg xbes, undi e-systm ni boleh cek sape yg undi sape...

hasni said...

aku tetp xsetuju e-undi ni
xprktikal

sI tEDI said...

sama-sama kasih

cik kotak said...

pilihanraya kampus amat hangat diperkatakan!
e-undi?
first time dengar~

tunbegia said...

kalau kalah jangan gaduh-gaduh ye,

salamm,

nursarah said...

# deusX
aku dah baca b4 tapi entry ni lagi. haha

# ezzati
masuk biter, tapi tak nampak pun muka aku yg cun nie..wakaka

# Basuh Baju
haha, ketua kelas?. adei. 'cadangan ditutup'.. hehe

# meniti senja
aku plak tak mengundi penggal lepas. haha

# Uruchimaru
keputusan masih belum rasmi

# laila
wei, kat UM ada nama je. takde gambo pun. huu

# Ms.Independant
betul.betul.betul

nursarah said...

# FarhanaDr
wei, aku masuk buletin utama, tapi kamera shoot dr belakang je. adei

# ~0~
eh, taktau lak, haha.

# fiD
beribu org undi, sape nak kesahkan student undi sapa

# hasni
aiman tak kisah. haha

# si tedi
=)

# cik kotak
hehe, lebih hangat dr biasa.

# tun
padahal aku tak kisah sapa menang sapa kalah. haha

Shahrul Azry said...

undi atau tidak sama saja..kita hanya boneka..