JU ON. biasa saja.


just nak update. berkenaan perjalanan hari Jumaat, 8 januari. aku bergerak ke MV jam 11.30 pagi with my coursemate, Izzah. kami plan nak tengok wayang. tapi Izzah ni tak bape nampak kalau tak pakai spek, oleh sebab spek masih dalam pembikinan, maka dia memilih untuk beli contact lenz. beli bleh terus pakai. yang ajaibnya, dalam 6 buah kedai spek kat MV nih, contact lenz hanya available di satu kedai sahaja, yang lain, takda stok. cam bangang la word 'takda stok' tu sumpah annoying gila.

kat kedai bakery, pun sama cam bangang gak, bagi duit 50 hengget si cashier bleh kata dia tak ada duit balik, sampah betul la meniaga camni. siap kami berdua kena pecahkan duit kat farmasi (beli bedak) bagi mendapatkan duit kecik untuk bayar roti tersebut.

pas makan roti, kami pun naik tingkat atas. cam mana ntah bleh memilih untuk tengok movie Ju On. (feel nak jerit-jerit dalam panggung). harga tiket tak mahal, cuma rm7 seorang. harga student. mamat chinese kaunter tiket tersebut walaubagaimanapun telah meng'happy'kan aku, sebab dia kata muka aku ngan izzah macam bawah 18 tahun. serius happy gila. haha. masuk panggung jam 2.30 petang. so b4 tu aku g solat zuhur dulu.

tentang filem JU ON.

filem dari jepun, durasi filem ni hanya 2 jam. tentang white ghost n black ghost. cerita hantu cam biasalah, unsur suspen mmg leh dibanggakan, sampai org seat belakang aku dah menjerit siap-siap walaupun hantunya belum muncul. time tonton, rasa takut tu mmg la ada. bukan takut tengok hantu, tapi takut sebab unsur suspen (background music yg paling suspen, bengong je). lagi satu, suspen sebab ada watak nenek tua yang ke mana-mana bawak bola keranjang. dalam pada suspen, bleh lagi gelakkan nenek tua tu, gelak sebab bersamanya sentiasa ada bola keranjang. padahal bola keranjang tu takda kaitan langsung ngan citer. hampas tol.

pada aku this movie macam biasa2 saja, macam cerita hantu yg biasa, (membongkar pembunuhan). cumanya mungkin ramai yg nak tonton movie ni sebab tajuk dia adalah JU ON. bersandarkan kepada movie Ju On yg lepas-lepas, maka org mungkin akan tertarik. cam tulah. kredit aku nak bagi pada filem ni, adalah kesenian pada satu scene. mmg seni habis. jom tengok apa yg seni sangat. erk!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





kepala dipenggal then dimasukkan dalam beg.










ok, entry sampai sini je. siapa yg meremang bulu roma boleh pi ambik wudhuk.






TammaT.

Comments

jijie said…
kesimpulan nya xbape bez eh?
hehe...
baru cadang nak tengok..
tapi...
pikir2 balik...
xpelah... tgu cd jela...
beautiful_rose said…
aku lom tgk lg citer nieh.
tp dr care ko citer mcm x best jerk..
so,esok aku tgk citer len jelah.haiiyoo.....
sharamli said…
cis..cek da xleh tid0q da..gamb0 ni pny psl
Wah.. Lama tak nengok wayang.. 2 jam agak lama tu.. Huhu.. Hantu mrangkak2 ke weh? Hehehehe.. ;p

Aku pn tak suke bila pi kdai pastu kate takde duit pecah.. Isk3.. Lagi2 kalau kdai besar..
kerjaseni said…
hmmm... patut la. rasanya ada terperasan che' sarah berlalu tepi main info tadi. :P

it's funny though. rasanya ramai jugak customer yang tanya pasal contact lens hari ni. semua complain pasal takder stock...

thus, thanks for raising up the issue. plus, kalau nak comment or complain about the services in mid valley, do drop by our website kat www.midvalley.com.my/contact.asp. (dekat column feedback). we really value the comments as it help us to improve on the services. :)
.millalara. said…
haiyok3... tebayang2 kat mata dah si budak itu! seramm sejuk ohhh~
chokio_nia said…
aaaaa...sarah!!!!aku da dok sorg..taleh tdo ne kang...sape nak teman aku??aduii!!!
Anonymous said…
wakakakaka..cam bangang!apekah?
18 thn tue..!
Rara said…
nseb bek la xpg tgk lg..hehe :)
lel said…
baru nak kuar jap g
xmau la letak cte ni dlm list
dhla nk tgk wyg sorg2
huhu
ko sound je...
kalau tak reti niaga jgn niaga...
kang ko bakar je kedai roti die...
hehehehehe...
aku tak tertarik ngan citer ju on...
leh je kalau nak g tgk...
tak la nak sgt² kan...
kau jgn dgr cakap meniti senja tu..tak baik..kau harus lah bersabar..kumpul duit byk2...beli jet...n rempuh kedai cake tu..tu baru RARE!!!!
fara said…
aku tak pena brani tgk cite ju on ni.
nanti nak tdo terbayang2...
takot tibe2 muncul bawah slimut.
huhu
Yuki Yusuf said…
mamat cina tu tipu

kehkehkeh~
ko lagi jahat alvin...
hahahahaha...

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S