World Cup 2010 South Africa

akhirnya aku berjaya dapatkan senarai negara yg layak ke Piala Dunia 2010..bab bola saja I become excited terlampau...tp kalau bola local I buat2 taktau saja..haha.diskriminasi di sini,apa boleh buat..mmg aku sukakan bola yg tersepak secara kencang saja..slow motion tak interesting untuk di tonton..=p

jom lihat Final draw di bawah...



Group A

South Africa
Mexico
Uruguay
France


Group B

Argentina
Nigeria
South Korea
Greece


Group C

England
United States
Algeria
Solvenia


Group D

Germany
Australia
Serbia
Ghana


Group E

Netherlands
Denmark
Japan
Cameroon


Group F

Italy
Paraguay
New Zealand
Slovakia


Group G

Brazil
North Korea
Ivory Coast
Portugal


Group H

Spain
Switzerland
Honduras
Chile


kalau u all perasan, setiap group macam ada satu pasukan 'gah'! tapi tak semestinya pasukan 'gah' akan menjuarai peringkat Group..macam world cup 2002, France kalah di peringkat kumpulan lagi..so dun judge them by keglameran semata2...





p/s: aku sokong team Asia...dan juga Spain, Germany n England...yang manakah pula pasukan pilihan anda?

Comments

Cik Bayu said…
sy sokong Kelantan!
masuk world cup tak?
hahahahhaha
Shahrul Tanaka said…
gua sokong barcelona..jadi pilihan gua adalah spain! =p
lumut said…
malaysia???

isk...baru nak sokong..hehe..

weh turun jom rabu and kamis aku trun jmpe sesape yg nak..sabtu aku g sajak marathon..insyaALlah..jomla.
myQza said…
wah!! gila bola ni!
Seimura said…
portugal portugal portugal!!!
Sharinginfoz said…
france, germany, italy dan switzerland.... thanks for sharing.....
Farihah Ahmad said…
Aku liverpudlian. Byk player Liverpool Spaniards kan? So aku sokong Spain. La furia Roja!!!!
ezanykun said…
erk.. dah undi ker.. patut la smalam pegi kat pavilion ade countdown.. tp malas la nak tunggu sbb kul 1 pagi baru abes countdown tu kot..

kalau tgk group G tu cam tough jer.. byknya pasukan pilihan.. hehe.

p/s: sy sokong england..
Jard The Great said…
ehehe.... suka bola rupanya...
chokio_nia said…
tak ske bola..jadi sape menang tak kesah la..=)
Solehah said…
malaysia...hehehe
Seroja Jingga said…
mintak maf ye dik..akak kureng minat..kalo bowling ok!
jejaka anggun said…
aku sokong TNB. hahahahahahah.
ILA HonEyBuNNy said…
ila xsokong mana2...hahhahah..universal..uhuh
.millalara. said…
kesian objek bulat tu bergolek2 ditendang2 ohh ;p
¶A.K.I¶ said…
ak england~
heheh..
bgs ko sara..
dptkn list tok ak!
hahahah
Mamai said…
spain pasti akan ke final england mungkin semi final pada firasat pakcik nie, rasa tak sabar nak tunggu world cup
pasukan pilihan?.. ntah le.. tak tau nak pilih apa.... pilih x tengok je la..huhuhuhu
shazruls said…
saya rasa Ivory Coast(Cote D'Ivoire) will be champ...percayalah
Si budak Aboi said…
saya penyokong england !
hisham said…
i amik argentina n brazil ataupun france...hehe
Anonymous said…
tetap pilih england,walaupun asik tsungkur,harap2 kali ni dorg dah berlatih penalti

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S