reaksi terbaik apabila tersalah orang..

entah kenapa tetiba aku teringatkan peristiwa ini, peristiwa yang berlaku pada hari terakhir aku exam semester lepas, sedang aku duduk di koridor sambil baca2 nota, tetiba ada sorang mamat ni dengan konfidennya menegur aku sambil melempar senyum..

" hai Zati.."

aku nampak mamat tu pandang aku, tapi oleh sebab nama aku bukan Zati, aku pun wat bodoh je. senyum tidak, ape pun tidak. agaknya disebabkan mamat tu perasan bahawa dia dah tersalah orang, dia terus jalan tak pandang aku lagi..then kawan yang duduk kat sebelah aku masa tu terus tanya..

" mamat tu tadi panggil nama Zati tapi pandang ko, dia salah orang ek?"

"haha, agaknyalah tu. biarlah dia. mesti dia tengah malu tuh.kahkah".




sebenarnya memang itulah reaksi aku bila ada orang tersalah ingat aku kawan dia padahal bukan. sebenarnya aku tak sampai hati nak tengok orang tu mengalami kejatuhan air muka, so bila dia dah blah barulah aku akan gelakkan..hahahaha


pelik juga kerana sebenarnya kejadian macam ni selalu juga terjadi. agaknya kerana rupa aku ni hampir serupa dengan ramai orang kot..




p/s: macam mana kalau tetiba ada readers blog ni cam aku n terus tegur, aci tak kalau aku kata, "maaflah, kamu salah orang nih". =p

Comments

Azuan said…
selalu gak kena kat aku huhu
lel said…
hahaha
kenapa xjawab je hai balik?
:p
Anonymous said…
mcm ner tue?
amirah said…
SEPUPU AK YG KCK INGAT AK MAK DIE LAK...
SABOR JELA ..
Syima Syaz said…
hehehe.... malu tuu..!
ILA HonEyBuNNy said…
ngeh3...ila pn pnh terkena..sgt lah termaloo..hahha
mamai said…
mission impossible nie boleh ada banyak muka
Rara said…
xpe glak blakg..nk jge airmuke die kn..hehe
Anonymous said…
hr tu kata mcm noraniza idris
ni mcm zati lak
memang korang pelanduk banyak serupa
mr.kordes said…
dlm dunIA ade 7org muka serupa...heheh..

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S