aku down!

Aku tertekan.


Kenapa ya, orang tua kadang2 sering memberi tekanan kpd anak2? adakah diorang rasa anak2 dilahirkan sebagai robot yg tiada perasaan. Sentiasa dikomen secara negatif seakan si anak tidak pernah ada sebarang pencapaian. Semua org mengimpikan kejayaan tapi bukankah kejayaan itu adalah hakcipta terpelihara Allah Taala. Semua org mahu hidup senang, kalau boleh tamat saja belajar terus berjaya dapat kerja, pendapatan pula lumayan boleh terus balas jasa ibu ayah. Percayalah bahawa semua anak mengimpikan yg demikian. Tapi tolong faham bahawa putaran roda hidup seseorang itu kdgkala tidak seperti apa yg dimahukannya..

Kenapa kadang2 orang tua selalu saja memuji pencapaian anak orang lain macam anak sendiri adalah seorang loser. Anak si polan ambik nursing boleh terus dapat kerja, belajar pun takda hutang. Anak si polan dapat masuk maktab, tiap2 bulan dapat elaun, bila grad dah tentu dapat posting sebagai cikgu. Itulah siapa suruh masuk UM ambil kos sains gunaan, tu nanti dah grad belum tentu dapat kerja, ntah2 menganggur bertahun2..tengok berapa banyak graduan sekarang yg menganggur? Berpuluh ribu! Nak bayar PTPTN macam mana kalau dah menganggur. Tulah, pilih lagi kos yg pelik-pelik. Pilih lagi IPTA yang yurannya mahal. Bla.bla.bla.

Aku bukan merungut. Cuma aku perlu ruang. Tolong mengerti bahawa aku ni ada perasaan.

Mesti ada kalangan you all akan komen, bersyukurlah, bersabarlah, org tua kan membebel untuk kebaikan anak2..kalau ko nak komen macam tu baik ko blah! aku tumbuk ko nanti!



p/s: down! gaban!

Comments

Anonymous said…
huhuhu ayah ko camtu ke? :P
sabr lah yer.. tu je kut aku leh komen nak buat camner.. perangai apa pown ayah.. kena lah hormat..

hai tapi kalau aku pown terterkan kut heehe..entahlah :P
Anonymous said…
This comment has been removed by the author.
myQza said…
aduhaii.
jangan mengeluh..
berpegang kepada satu.. setiap ibu bapa inginkan yg terbaik buat anak2.

fikri yg positif!
Seimura said…
biar aje... org tua mmg mcm tu...
miszgarfien said…
kamu sama seperti ein...sering di di banding dgn sepupu yg sentiasa cemerlang..sekali gagal, terus kena hentam smpai ein x mampu bgn kembali...ein harap, kamu bertahan la ye
tukar la kos..

ok x komen aku?
ok x?
haha
Ibu Ammar said…
# Boneka
aku ni cuma tak gila je menahan sabar..asyik membebal benda sama ulang2 kali..sebal beb!

# si tedi
mmgla diorg nak yg terbaik..abis aku ni taknak yg terbaik ke?..salah aku ke kalau aku tak dapat nursing or maktab?..salah aku?

# seimura
aku lari dari rumah kang baru tau..huh!

# ein
tengah bertahan la ni...huh

# im so supernotcool
aku taknak tukar kos. aku nak stop blaja terus kawin duk ngan laki aku lg bagus..boleh???
Anonymous said…
bestkan jadi orang pekak?
apa kata ko cocok-cocok telinga ko bagi berdarah

wakakaka
[z@ck] said…
nnt bla ko jd mak..ko akan faham..
¶A.K.I¶ said…
sbo ke darling...
biasa la life ad trn naek stadi pn mst ad trn naek..
mayb ur dad jus nk touchg kn u sbb nk kmu kuat kot...
Shahrul Tanaka said…
This comment has been removed by a blog administrator.
hisham said…
parents nk bg kita smangt tu..i kdg2 cmtu gak..kna je leter...anak org tu la,inila...biasa la..tu normal..dorang sygkan kita...ok cikmude..senyunmmmmmmmmmmm skit.

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S