Wednesday, December 30, 2009

sebesar manakah?

sudah bergaji tetap beribu-ribu sebulan, masih lagi tamak memilih untuk 'makan suapan'.

sudah mempunyai isteri/suami yang baik hati dan setia, masih mahu pasang 'kekasih gelap'.

sudah dikurniakan rupa paras yang elok tiada cacat cela, masih lagi mahu 'cucuk2 sana sini'.

sudah begitu kaya, harta dan wang ringgit berjuta-juta, masih juga 'kedekut' untuk menderma.




seorang manusia itu, sekalipun dianugerahkan untuknya dapat memiliki separuh daripada dunia ini, dia masih akan bertanya, 'bagaimana pula dengan yang separuh lagi'?


betapa besarnya nafsu manusia. masih juga tidak merasa cukup dengan apa yang ada. semakin banyak yg dimiliki, semakin nafsunya bertambah besar.



12 comments:

Uruchimaru @ kf said...

aku blm cukup seperti yg tertulis atas..harap maklong !

Si budak Aboi said...

erk? dah name pun manusia..mne taw cukup kan..

Ms.Independant said...

mama aku pun pena cakap...
manusia memang tak pena bersyukur...

Farhana said...

Manusia slalu ingin mngejar kesempurnaan.. Kdang2 ade baiknya tapi kdang2 juge ade buruknya.. Berpada-pada laa.. Kan?

sI tEDI said...

tidak pernah cukup dengan apa yg ada.

bersyukurlah seadanya yg ada

♥chentaMAYA™ said...

manusia xpenah puas~

alhamdulillah!~
sy punye ape yg sy perlu.
walaupon sy xdpt kesemuanya~

sharamli said...

kita mmg mcm tu...
xpenah rs cukup

seroja jingga said...

manusia tak pernah puas.tak prnah bersyukur. itu kenyataan

Shahrul Azry said...

syukur pada tuhan.

pakcik kordi said...

beb..manusia tidak pernah puas!dan buas!

GhOsToNe said...

nafsu mmg x leh nk dsekat2!

sHaH said...

nama pon manusia dik non..
mana nak cukop..
hehehhe..