Saturday, October 17, 2009

si kaki bangku yg kaki bola..

demi bola!


menyambar pc setelah habis menonton perlawanan bola sepak..aston villa vs chelsea...resultnya, chelsea kalah 2-1.. padan muka chelsea..! (berdendam ngan chelsea sebab aritu liverpool kalah ngn diorg 2-0)..

ntah kenapa sy mmg tak suka chelsea..padahal ada Lampard n Terry.. kan ke diorg tue dr pasukan England kegemaran sy..isk! agaknya sebab sy lebih gilakan Gerrard dalam Liverpool!

walaupun sy adalah kaki bangku..(tak reti main bola sepak/bola jaring/bola tampar)..err, tapi sy adalah kaki bola sejati..sy jatuh cinta dgn dunia bola sepak antarabangsa sejak world cup 1998..(maaf sy tak minat local)..bunyi cam diskriminasi..tapi nak wat cam mana..sy tertido serta merta bila tengok football match local....

banyak betul kenangan manis menonton bola sepak! lagi2 time World cup n Euro cup...masih ingat lagi pada kawan sy nano,(skang kat India ambik medic).. kami satu geng peminat England n Germany masa world cup 2002 di korea-japan..sedih gile sebab dua-dua pasukan ni kalah ngan Brazil..england kalah di pusingan suku akhir, germany kalah di pusingan akhir..so (i hate Brazil)...

time world cup 2006 di Germany, England plak takda...boleh plak pasukan england tak layak ke piala dunia 2006...buat malu org kampung je..haha..dan germany plak cuma dapat no 3, gara-gara kalah dgn Itali di pusingan separuh akhir..final game Itali menang, Fabio Canavaro selaku kapten dengan bangganya menjulang world cup!

Euro 2008, Germany kalah ngan Spain di pusingan akhir..tapi sy tak kisah sangat..sebab sy pun cam minat ngan Spain..(coz ada David Villa)..


untuk world cup 2010, England n Germany dah layak! mmg tak sabar-sabar nak tggu world cup 2010 di Afrika Selatan..sy mmg sokong England n Germany, tapi tak kisah kalau pasukan lain yg menang..asalkan bukan Brazil n France..(tak suka France sbb ini adalah modal sy cari gaduh ngan budak melaka tu)..err..jgn fahamkan..hehehe..




p/s: baru abis tonton Man U vs Bolton..M.U menang..2-1