saya mahu lekas dewasa!

"i will kill you!"



satu soalan ditanyakan kepada dua orang kanak-kanak, soalan tersebut berbunyi->>

"apa yang adik mahukan dalam hidup?"


kanak-kanak 1:-

"saya mahu lekas dewasa! memiliki senapang, dan mencari pembunuh ayah, saya mahu bunuh mereka yang membunuh ayah saya".


kanak-kanak 2:-

"KEAMANAN! tetapi ianya tidak dijual di mana-mana di dunia ini. Jika ada, saya telah lama membelinya untuk tanah air saya sendiri."

ini adalah jawapan drpd kanak-kanak mangsa peperangan di Afghanistan. dan mungkin ianya adalah jawapan sama yg akan diberi oleh majoriti kanak-kanak yang tinggal di negara bergolak.
tiada impian untuk menjadi seorang guru, tiada impian untuk menjadi seorang doktor. tiada keinginan untuk menikmati zaman kanak-kanak, malahan mahu segera menjadi dewasa supaya boleh membalas dendam.. kadang2 sy terfikir, membunuh semata-mata membalas dendam, akankah ianya dikira sebagai satu jihad?

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S