Wednesday, June 16, 2010

Encik Pengawas pujaanku ialah.....



"Oh Mai God. aku lambat lagi hari nih", pelan-pelan aku melangkah dari pagar sekolah ke tapak perhimpunan. semua murid sudah sedia berbaris.

" Ops! siapa kata awak boleh lepas? "

Aku memandang wajah pengawas lelaki yang tiba-tiba menghalang jalanku. Senyum. Sudah tahu bahwa bukannya namaku yang bakal dicatit. Itu hanyalah modalnya menyapa pagiku. Pagi itu, dan pagi-pagi sebelumnya juga sama. mungkin sebab inilah. Aku selesa datang lambat ke sekolah. Sekurang-kurangnya, 'dapat hadiah' sebaris teguran dan sebuah senyuman.


-----------------------------------------------------------------------------------


sebelum dapat masuk kelas selepas waktu rehat, harus beratur dulu di luar kelas. kali ini Encik Pengawas yang sama juga 'bertugas' menyoal beberapa istilah sains. kalau jawapan betul baru diizinkan masuk. lepas semua pelajar menjawab soalan dan masuk. Aku akan menjadi 'peserta' terakhir.

" Awak nak soal apa? "

" No more science questions, Ermm. tadi time rehat makan kenyang tak? "

Gelak sekejap sebagai jawapan. " Dahla, jom masuk kelas ".

Setiap hari pun, hari yang riang gembira sebab ada Encik Pengawas. HeHeHe.


------------------------------------------------------------------------------------


siapakah gerangan Encik Pengawas?


Jeng.Jeng.Jeng...

-

-

-

-

-

-

-

-




David Villa





p/s: Go.Go. Spain!!! sila menang dengan bergaya okeyhhh!

9 comments:

FarhanaDr said...

Kah kah kah.. Bola itu memang SENI..

Seni yang sweet.. Encik pengawas yang sweet juga.. Haha..

otak ketat said...

haha. pengawas kacak mcmni, aku pn nak dtg skola lmbt hari-hari. lepastu bila smpai depan pagar, buat-buat pegang kepala konon-konon nak pitam. kah kah kah. yeah! go spain! ;)

♥CIK SHA♥ said...

ahaha..cik otak ketat kat atas ni memang senget..adoi..

ingatkan betoi2 la kisah cinta monyet zaman sekolah dulu..sekali pasai pemain bola da..aiyoyo..

p/s:: beliau mmg sgt encem..wink2..^_^

NuR said...

igtkan citer zaman skool dulu..rupa2nya lain.hikhik.kelakar la..

mR.sYaH said...

kuingat apa??? semoga berbahagia..

mier@merr said...

seng............. apa da ini budak..sungguh2 suda demam bola..

myra arshad (: said...

pergh, kalau la pengawas sekolah macam ni.
hari hari nak pegi lewat . ehee :)

go spain! tp sayng. da kalah tadi. uhuu

Rara said...

wahh,pengawas sangat kacak. ari2 kena tahan dengan dia pun takpa..hehe :)

Queen said...

ahahha..ingat apela tadi....

btw...selalu tertukar blog u dgn satu lagi blog...hurm.....selalu confuse