Tuesday, May 11, 2010

Biarlah Rahsia

saat ini, minda aku cuma ada sebaris ayat. Life is so Hard. itu saja. kadang-kadang aku rasa bahwa aku ini tidak layak untuk ketawa. cuma layak melemparkan senyum tawar. dan kadangkala aku juga merasakan bahwa aku sepatutnya jadi lone ranger. jalan sorang-sorang. makan sorang-sorang.  macam tulah. rite now pandangan aku adalah begitu. aku yang sebenarnya sunyi.

no. no. aku tak minta sesiapa hilangkan sunyi aku. sebab aku memang lebih suka bersendiri. orang yang dekat dengan aku pun takkan faham aku. aku suka simpan semuanya sorang-sorang. walaupun aku ada blog. satu-satunya yang boleh aku lakukan, adalah dengan menulis bahwa aku ini adalah begini.

aku tak sukakan pertanyaan tentang life aku. whats going on. whats going on. plez. dun get involve. ada orang assume aku tak hargai orang yang prihatin tentang aku. bukan aku tak hargai. tapi aku sebenarnya tidak mempercayai sesiapa. tapi banyak orang sangka aku ini pentingkan diri.

aku memang tidak telus. tapi aku tidak minta difahami. sehandal mana engkau cuba untuk menyelami. engkau tidak akan pernah berjaya.  kerana aku..penuh rahsia..



9 comments:

FarhanaDr said...

Dan aku.. Tetap akan biarkan rahsia itu rapi denganmu.. Sebab yang penting bagiku bukan rahsiam tapi diri kamu.. Heehee..

No worries dear.. Life is indeed hard.. But we must get through this no matter what.. Strong will, passion and remember Allah.. Take care babe..

embun d tengah malam said...

ouh mcm tu ker..hebat jugak u..hehehhe

darkbatman said...

xsume org akan paham kita n xsume kita bleh bgtau ngn kata2.. kdg2 biler menyendiri lebih baik dr kecoh sume bende. hehe.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

rahsia yg xmungkin disingkap...
=.=

dyea irdina said...

mmg susah nak jumpa n pafam kita..kita punya soulmate pun tak semestinya paham kita 100%..be wat u wanna be..orn nak kata pe lantak la janji kita epiiiii

Ms.Independant said...

tak sume bende bole cite dgn org kan...
kalo cite pon, tak semestinye dorang akan paham...
so baek diam je kan...

:)

Mr feckry said...

gua ingat lu kena baca surah al-insyirah banyak2

Ariff Shah said...

relax je.. jangan fikir pasal problem banyak2

.::WaNiE::. said...

you r still to young sarah...jangan buat hidup seems very hard. lagi banyak benda yang kene tempuh, belum lagi alam berumahtanggan and so on.

Kasihan la pada diri sendiri.. mungkin hati itu terseksa sarah simpan semuanya .. tak percaya orang lain tu biasa. maybe ada cara lain ;)