Belanda dan Uruguay ke separuh akhir World Cup '10

siapa sangka. cempedak jadi nangka. siapa duga, Brazil kecewa.

haaaa. siapa yang berteka-teki bahwa Brazil akan mengenggam  trofi Piala Dunia kali ini boleh lah simpan kemas-kemas harapan anda dalam laci. next 4 years boleh keluarkan harapan tu balik ok. kehkehkeh. yes, aku adalah antara orang yang bersorak sakan akan kemenangan Netherland. bukanlah bersorak sebab aku penyokong Netherland. tapi bersorak sebab Netherland berjaya menyingkirkan Brazil. pedulilah bab gol sendiri ke apa. yang penting Brazil bungkus. HahaHa

lebih menggembirakan, Uruguay juga berjaya mengiringi Belanda ke peringkat separuh akhir WC'10. terima kasih kepada Diego Forlan atas gol penyamaan pada minit ke 55 di separuh masa kedua. pada awalnya pasukan Ghana berjaya mendahului 1-0 melalui Muntari. masa ni aku dah cuak sket. then bila Uruguay berjaya menyamakan kedudukan, memang dah agak ianya akan ke masa tambahan. Ghana mungkin 'tidak bertuah' dalam penalti. tapi bagi aku, Ghana tetap wakil Afrika yang boleh dibanggakan.

tengah malam nanti, giliran penentuan antara Argentina dan Germany, juga Spain menentang Paraguay. diharap antara Germany dan Spain, salah satu haruslah layak. negara final Euro Cup '08 tu. jangan la bikin malu. hehehe.


 

Comments

Tokabaut said…
hehee...kecut perut jgk tgok game Uruguay vs Ghana...mujur gak mng...tahun ni mmg penuh kejutan=)
xazryx said…
haha .aku suke belanda mng .puas ati aku .bajet tol brazil .tgk la entri aku kutuk brazil .hahaa.
Unknown said…
huwaa
hate this
huhuh!
Unknown said…
huwaa
hate this
huhuh!
MyaFiza said…
aku pun suka belanda menang. hahaha... walaupun x sokong belanda.
Seimura said…
aku suka belanda menang pun sebab xmau brazil mara ke peringkat seterusnya. muahaha.

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S