Friday, July 23, 2010

Sang Singa Gagal Membaham Badak Air..

Alahai. kelakar je bunyi tajuk. bukankah ianya berbunyi macam salah satu tajuk dalam Koleksi Himpunan Cerita Kanak-Kanak di zaman sekolah rendah?. HeHeHe..

ini cerita tadi petang, ermm. maghrib sebenarnya. dalam pukul 7.30 malam. aku menonton rancangan National Geografi, sambil-sambil berbuka puasa. sambil menonton tv. Ops. rumahku tak dapat siaran TV3. jadi aku gagal menonton Naruto. tapi tadinya aku menonton Badak Air. bukan rancangan Badak Air.  tapi aku menonton sang Badak Air yang mempunyai kulit yang gagah. haa, tahukah anda?

Tahukan Anda?

Badak Air mempunyai kulit badan yang sangat kukuh. sehingga sekawan Sang Singa sekalipun gagal bekerjasama membaham seekor Badak Air. dan badak air pun jalan berlenggang kangkung tanpa risau bila sekawan Singa datang menghampiri. mungkin Badak Air tu gelakkan sang Singa dalam hati sambil mengomel, "kau ingat taring kau boleh tembus kulit aku? Jangan mimpilah". maka sang Singa pun malu sendiri. Hahaha! comel saja menonton discovery tentang badak air. comel okey si badak air. aku memang tak comel. tak payah cakap aku pun tau. HikHik!

Badak Air juga berSUMO sesapa jantan. alaa. nak tunjuk sapa terer untuk menakluki satu-satu kawasan. maka dua ekor badak air akan berSumo gigit menggigit hingga ada salah satu yang luka lalu menyerah kalah. cara menyerah adalah duduk diam tiada reaksi, dan yang menang akan menduduki badan si kalah lalu mulutnya dinganga luas tanda kejayaan.

eh. ini bukan cerita dongeng, ini cerita betul aku tengok kat rancangan National Geografi maghrib tadi.

sememang nya aku ini sejenis yang minat sangat dengan rancangan macam ini hingga kalau termiss Naruto pun tak apa. sebab Naruto ada manga dia so tak apalah tak tengok pun jalan ceritanya memang aku dah hafal semua.

ok. aku dah mengantuk. esok Jumaat aku kerja. siapa tau aku kerja kat mana bolehlah jumpa aku di sana esok. HeHeHe. daaa






4 comments:

Farid MOFASAD said...

maghrib tak sembahyang ke weh








>>____________<<

Kujie said...

he he he..kenapa time waktu tu, pukul tu selalunya cerita yg best2 untuk anak2....

~Blabberina~ said...

lama tak tgk National Geographic..

hans said...

yups
badak air memang kulit dia tebal sikit
ku dlu suka tgok national geography tapi skrg duduk umah sewa tv rosak plak
hahaaha


P/S : Review Film : Ong Bak 3 Memang Lucu! Hahaha!