Sunday, July 4, 2010

bukan kalah sikit-sikit, 4-0 maa..

hi semua. salam pagi ahad yang damai. kali ini, cerita pasal bola lagi. haha. tak jemu-jemu.


rekod tanpa kalah pasukan Argentina di World Cup 2010 akhirnya lebur di tangan Germany dengan kekalahan yang bukan sikit-sikit. Argentina dilihat benar-benar kalah kepada Germany apabila gagal menyumbat satu gol pun dalam tempoh 90 minit. mungkin skuad Maradona mengalami 'moral  down' apabila Muller berjaya menjaringkan gol seawal minit ke-3 (rekod gol terpantas WC '10). ditambah lagi dengan jaringan gol Friedrich selaku pemain pertahanan serta dua gol jarak dekat dari Klose. what else should we say? sesungguhnya Germany memang menang dengan bergaya sekali malam tadi. SYABAS!


Spain yang menyandarkan harapan kepada David Villa akhirnya lega apabila berjaya menyingkirkan Paraguay dengan gol 1-0. dan ini bermakna Spain akan bertemu Germany untuk separuh akhir World Cup 2010. mengulangi kembali pertemuan final Euro Cup '08. kalau dilihat pada rekod persembahan di WC'10, Germany mungkin lebih berpotensi untuk menang dan seterusnya melangkah ke peringkat final. tapi football its not only about power, its also about luck.


p/s: messy selaku pemain terbaik dunia? what a mess in WC'10..


7 comments:

FarhanaDr said...

Harapan aku.. German jumpa ngan belanda final nanti..

*ehh.. aku tengok bola.. haha..* ;p

Solehah said...

huhu..brazil n argentina dah bungkus...

Azuan said...

tak kisah..yang penting uruguay juara tahun nie wakka...

p/s : german memang bergaya semalam..

Ery Farieha said...

aku frustt!
aaaarghhh sejak brazil kalah, argentina kalah frustt~
wuwuwuw~

ZACK ENTRY said...

spain menang pun mcm tak meyakinkan jer..ol pun nk mgharapkn david villa jer..

german jugak yg menyerlah..satu pasukan menyerlah..kesian kat muller la, miss prlawanan menentang spain

seimura said...

Go Germanyn go!

Tokabaut said...

Go Uruguay GO!!!