Monday, August 3, 2009

aku tak percaya C.I.N.T.A !

tajuk entry ini memperkatakan tentang cinta manusia terhadap manusia..cinta antara lelaki dan perempuan..cinta adam dan hawa, cinta romeo n juliet..cinta rahul dan anjali, dan apa saja nama pasangan yg sewaktu dengannya..penulis tak percayakan cinta..ops! apakah ini satu prinsip baru penulis di kala hati sedang kacau..

andai lah penulis punya kuasa misterius yg dapat membaca yg tersirat di hati manusia, tentu keadaan akan jadi lebih mudah..tapi bukan kah manusia itu lemah, keupayaan yg sedia ada pun tak mampu untuk digunakan sebaiknya apatah lagi kalau punya keupayaan luar biasa sebegitu, mesti manusia akan jadi kacau bilau dan haru biru..bukan kah ciptaan Allah ini adalah sebaik2 kejadian dan Allah Maha Bijaksana dalam setiap PenciptaanNya..Subhanallah..moga penulis sedar dan tahu apa itu erti syukur..

manusia memang kejam..kejam terhadap orang lain dan kejam terhadap diri sendiri..kenapa sangat mudah tersasar langkah dan selalu saja menidakkan petunjuk dari akal yg waras?.. tersalah langkah kerana tergoda dengan manisnya nikmat dunia walhal sedia tahu dunia ini bersifat sementara..abah selalu kata, dunia ini adalah syurga kepada sang kafir, dan neraka bagi yang mukmin..tiada yang lebih indah bg seorang mukmin, melainkan apabila perjalanannya di dunia ini berada di bawah naungan redha Ilahi..

segunung emas permata, bukanlah jaminan manusia untuk merasakan bahagia..biarpun bertemu dengan pasangan pujaan hati, tiada jaminan untuk kekal bahagia..abah selalu kata, bahagia itu milik Allah s.w.t, bahagia itu tidak dipunyai oleh manusia, dan bukan manusia yang boleh berikan kebahagiaan..cuma manusia kadang2 tersalah sangka bahwa kebahagiaan itu datang dari cinta manusia sedangkan ianya adalah anugerah dari Allah Yang Maha Kaya.

abah pun selalu ingatkan anaknya.."perbanyakkanlah mengingati Allah, maka hati akan menjadi tenang"

Duhai Pemilik Ketenangan dan Kebahagiaan, Kau titipkanlah kepada aku secebis ketenangan biarpun ia datang dengan seberat-berat ujian..Kau titipkanlah kepada aku sinar kebahagiaan, walaupun ia datang dengan sebuah episod duka.

1 comment:

rockmetaller said...

ku jua begitu...namun kita amat memerlukannya.percayalah.