kisah di suatu petang yang mendung..

this semester, perkara paling memalukan yg pernah aku lakukan adalah.. bg sms kat sorang mamat.. n mintak tumpang naik kereta dia.. so, aku dgn tak malunya.. suruh dia datang kolej aku, ambik aku kat kolej 11 nih.. tp aku ada alasan kukuh berbuat demikian, sebab hari tu aku demam, tp aku taknak miss kelas biokimia ngan prof amru.. mulanya aku nak tumpang wanie, tapi wanie kata die bawak shima.. jd ntah naper aklu ngan nekadnya terus sms mamat tu..hhu..nasib baik dia baik ati nak tolong..(padahal sebenarnya aku tak pernah bercakap direct ngan mamat ni)..cuma sms jer, dapat no dia pun sebab adanya hari Biotek masa 1st year dulu..huhu.. bila masuk ja kereta dia.. (myvi), aku pun tegurla dia macam da kenal lama.. padahal aku gabra n malu!.. n bleh plak aku sembang ngan dia.. ontheway ke KDK aku rasa cam lama.. n aku dapat rasakan die bawak kereta slow giler.. sampai je KDK, aku ucap thanks, n blah.. huu.. malunyer taktau nak kata..aku naik surau, bebudak ni tanya aku.. aku g kelas ngan apa? aku pun jawabla ngn jujur.. diorg pun aper lg terkejut ngan tindakan aku yg tak malu tuh..dan balik dr kelas tu, hujan lebat plak, aku pun (sekali lg) sms nak mintak tumpang balik kolej.. dan bukan sahaja aku.. malah tiga kawan aku turut jd penumpang kereta dia petang tuh..kepada mereka yg berkenaan, pasti tau cerita nih.. dan kepada pemilik myvi hitam tu.. timer kasih byk coz sudi menolong kawan yg di dalam kesusahan, dan mintak maaf byk2 kerana telah menyusahkan pd hr tu..

Comments

Anonymous said…
baeknye mamat tue..!

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S