Tuesday, March 31, 2009

ANtitokSIn..

antara sebab wajah kusam, dan ditumbuhi jerawat adalah berpunca drpd toksin yg berlebihan dalam badan..toksin ni datangnya dari makanan yg kita ambil sehari-hari.. terutama makanan daripada sumber dr hasil laut, dan masakan yg tinggi kandungan garam dan perasa tambahan..
toksin yg berlebihan juga boleh membawa kepada masalah berat badan..maka usaha untuk berdiet akan jadi sia2 kalau kandungan toksin dalam badan tinggi.. toksin dalam badan bukan boleh dibuang macam tu ja..ia tak dapat dibuang dengan cara biasa..(urination)..tapi sebenarnya kita perku makan makanan yg antitoksin seperti buah2an dan sayur2an..cth sayur macam bayam..tapi sebaiknya kita perlu makan sumber antitoksin yg tak perlu di masak.. contohnya tomato. n buah strawberry.. ini kerana, sayur yg dimasak sebenarnya telah kehilangan lebih 50% daripada vitamin yg terdapat pada sayur tersebut.. lebih baik jika kita pilih sumber antitioksin yg fresh! jadi kita dapat lebih 90% vitamin drpdnya. kalau tak suka makan sayur/buah untuk sumber antitoksin, boleh jugak ambil supplement antitoksin dalam bentuk tablet yg byk dijual kat farmasi... tapi, aku tak percaya sgt dengan benda yg tak semulajadi nih.. jadi..after fikir, buatlah keputusan..jaga kesihatan, anda mampu mengubahnya!

1 comment:

Uruchimaru @ kf said...

ooooooooo baru saye taw !