Tuesday, March 31, 2009

kawan yg penting..

kawan yg penting..

ada kawan aku tanya aku.. antara dia dgn kawan aku mr.(",). ehem..(takleh sebut kat cni)..mana lg penting? ermmm...
memang aku jawab, mr.(",) lg penting..dan kawan aku tu terus merajuk..

apa sebenarnya maksud soalan tu?
penting maksudnya..important, haha.. yg perlu..kawan yg aku perlukan, bukan bermaksud ada plak kawan yg aku tak perlukan, tapi ironinya... memang aku akui, aku perlukan seorang kawan kerana dia penting dalam hidup aku, bukannya dia berkepentingan tertentu, ermm.korang paham ke?..

kawan yg penting merujuk pada kawan yg "ada dgn kita".. bukan semestinya depan mata kita.. tapi, tak kira dia kat mana, kita merasakan bahawa kita ada 'dia'.. yg sentiasa menjadi kawan kita no matter what happen..

mungkin sebab kita selesa untuk berkawan dgn dia, mungkin sebab dia adalah kawan yg memahami kita..dan mungkin kita juga kawan yg memahami dia..kawan yg tak pernah ucap selamat tinggal pada kita..kawan yg kita rasa selamat bila kongsi rahsia..maka bg aku, dia penting...mungkin gak dia paling penting sebab aku belum bertemu kawan yg lg penting dr dia..dan keberadaan dia sebagai kawan aku..dalam perjalanan hidup di dunia ini..adalah kurniaan Allah yg aku syukuri..

aku menghargai siapa jua yg menjadi kawan aku.. tapi aku pohon maaf, kalau aku tak dapat jadikan kalian kawan yang lebih aku pentingkan berbanding dia..mr.(",)

3 comments:

hasni said...

huhu..sapa kwan y ko mksd kan tu??

aby said...

waaa..
kwn vs mr(",)..
sgt mencabar bunyiknye...
pilihn kt tgn kte sara...
sebb..kte lebih memahami pe yg kte nk..

Uruchimaru @ kf said...

aku majuk lah mcm nie hehehe!