buat sahabat2ku..

ntah kenapa akhir2 ni ada sesuatu yg membuatkan aku bersedih hati.. sebenarnya aku terkenangkan kenangan dengan kawan2 aku tika mula2 kami semua berkenal2an..masa tu, semua org berusaha utk jadi kawan yg yg baik, proses untuk dekati dan fahami sahabat baru, tapi masa tetap berlalu..dan seharusnya dgn peredaran masa itu, kita sepatutnya semakin mengenali dan cuba memahami antara satu sama lain...kita sepatutnya tahu ada di kalangan kawan kita yg berjiwa sensitif, ada pula yg bersifat keras seperti batu..itu semua adalah peribadi kawan2 kita.. dia tetap kawan kita walau bagaimanapun dia..tp keadaan kdgkala bukan seperti yg kita harapkan, dan mungkin keadaan sudah berubah pabila masing2 semakin tidak dapat memahami satu sama lain.. walhal sebenarnya kita mampu untuk berbuat demikian..aku yakin dalam dunia ni takda siapa yg sempurna.. aku juga selalu buat kesilapan.. dan org lain juga turut buat kesilapan.. bila ada kesilapan yg berlaku, maka akan ada pula rasa tidak puas hati yg membeku di hati, mujurlah aku bukan seorang yg berdendam dgn sesiapa, dan aku seorang yg sangat tidak kisah tentang hal yg telah lepas, jujur aku katakan, aku sentiasa memaafkan segala yg berlaku sepanjang tempoh persahabatan kita semua, tapi itu mungkin cuma usaha dr pihak aku.. bagaimana dgn usaha dr org lain? ya! aku memang tak punya kuasa untuk tentukan apa yg org lain mesti lakukan.. cuma aku mampu berdoa dalam diam, mungkin dalam tangis.. agar semuanya kembali seperti sediakala.. kerana biarpun di luarnya aku mampu tertawa ceria, hati aku tidak tenang pabila persahabatan antara kita semua menjadi seperti atom2 yg menjarak jauh dalam ketulan ais yg kian melebur, jauh di sudut hati aku, aku ingin kita semua berkongsi tawa semula, kerana hakikatnya perkongsian itu cuma hanya beberapa ketika lagi sebelum tamatnya tempoh pengajian ini........

Comments

cik moon said…
waaa...puitis gle ayat2 neh...
shbt+kawn+teman=LILALAHI...

jgn sedey2..
keep smiling..(^-^)
Anonymous said…
emm..sarah ade lagu khas utk n3 nie..

sahabat bye aizat......
http://www.youtube.com/watch?v=S8lJoT4kI_A.....

"sahabat..mengapa kau pergi??! tinggal aku sendiri..
kau tahu ku tak sanggup sahabat..ingat lah kau slalu..
jadi yang terbaik..walaw kau tak disini lagi..

sahabat aku rindu..pada mu..walau datang sesaat..
ku ingin kan kau hadir aku..disini dan menuggu..
diam tanpa dirimu...kau tahu ku tak bisa..
beranjak terbang dan melayang..

tanpa dirimu ku tak bisa dan kembali la buat mu...
disini dan menuggu..diam tanpa dirimu..kau tahu ku tak bisa..
beranjak terbang dan melayang dan kemmbali la....

ps;-emm ko jgn sedey ok!
aku ade hee..peace no war !

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S