Wednesday, December 15, 2010

suasana di jalanraya KL yang SHIT!


Oh. SHIT!

entry yang dimulakan dengan carutan. Ah. aku peduli apa..! 

tak HOT pun. mood ok je sebenarnya. cuma kengkadang kesal sikit dengan ke'BullShit'an sebuah suasana yang memang aku rasa 10-20 tahun lagi pun tak akan pernah berubah. 

bila fikirkan tentang kat mana aku nak hidup bila aku dah kawen nanti. agak 'pening' jugak. aku tak suka tinggal menetap di kampung. sebab bagi aku kampung adalah tempat untuk 'balik kampung' dan bukan tempat untuk menetap. sebab aku nak dalam life aku lepas kawen nanti aku dan suami dan anak-anak ada acara 'balik kampung' saban tahun.

cuti-cuti raya, cuti-cuti sekolah. aku nakkan tradisi balik kampung ini terus ada. sebab balik kampung adalah indah. cuti-cuti dan kemudian balik kampung lawat emak abah. disamping dapat tengok pokok kelapa yang pelepah dia melambai-lambai. tengok ibu ayam bersama 10 ekor anak-anak ayam yang comel-comel. ok. itu adalah keindahan.

untuk dapat moment indah yang sekali-sekala begitu, aku memilih untuk tinggal di bandar. macam KL nilah. I heart Kuala Lumpur. jiwa aku seperti ada disini. sebab disinilah aku belajar mematangkan diri. belajar menghadapi cabaran. belajar berdikari. belajar cari rezeki. belajar menghargai rasa rindu kepada orang tua. malahan belajar menjadi seorang suri rumah. HaHa! (tolong abaikan statement last sekali..)


AKAN TETAPI....


siapa kata KL ini begitu indah dihati?.. kita perlu sedar bahawa apa yang kita macam suka dan seronok   kadangkala memang ada jeleknya. KL sangat annoying bila mana kita berbicara tentang JALANRAYA. contohnya bila kita stuck dalam traffic jam. lagi-lagi kalau sebab eksiden yang tak seberapa tapi entah kenapa ramai yang slowkan kereta nak menyibuk tengok. 

KL juga sangat annoying bila mana begitu susah nak cari parking. kalau park semberono maka kereta anda akan ditarik. dan setelah bersusah payah mencari parking dan membayar parking. anda belum tentu selamat. lebih masa baru 20 minit automatik kena saman denda 50 ringgit. bukan sengaja nak lambat pun, tapi kalau dah parking kereta begitu jauh sebab tak dapat cari yang dekat. bukankah makan masa jugak nak berjalan ke tempat parking?. tak bayar saman dalam 14 hari, bunga dia naik jadi 100 ringgit. ok. DBKL kayo!!!

come on, yang pakai kereta kat KL ni begitu berjuta lemon. ingat semua tempat ada sedia parking yang proper?..patutnya selagi kita parking di tempat yang betul dan tak halang jalan orang, consider la sket dengan usaha kita tu kan. macam SHIT je orang yang tukang lekat kertas saman ni aku rasa. ikut peraturan kononnya. peraturan kepala taik ang! 

yes, memang salah kalau kita parking ikut sedap sebab nak cepat ke apa ke. sebab mungkin kita halang laluan orang, sampai mungkin jalan jadi sempit n tambah-tambah sesak. yang tu nak clamp ke tarik ke saman ke suka hati kau lah kan. tapi kalau dah park tempat yang betul just cuma lewat sket je pun kena gak. tak ke macam haram. come on der. ni KL kot. memang lumrah kalau kerata atas jalan banyak gila. dah nak park kat mana?.. kat batang hidung ang.?!

aku malas nak tambah bebelan. but this is real BullShit!


p/s: perlu fikirkan cadangan untuk tidak membina 'rumahtangga' di Kuala Lumpur. so mana lagi bandar best?





7 comments:

idasm said...

kl... memang ada lebih dan ada kurang. jam mmg nak tak nak.. kenalah hadapi...

sabar yea... hehe...

meerul said...

lek sudaa...adat laa dok kl

Eazy Izzuddin said...

KL biasalah kak..
xD
Layans~
Ku Rindu Dia

Nadya said...

Kena la keluarkan surat saman banyak²..
Kalau tak macam mana nak kaya kan..HAHAHAHA

Saya pernah gak kena 2 3 kali..Lepas tu terus malas nak bawak kereta..Naik bus lagi bagus..
Tak ada siapa yang nak saman..

Errr,Ipoh ok kot..

liyana said...

huhu.. setuju sesangat. plg x best kt KL adalah jam. annoying giler

mier@merr said...

meh dok langkawi meh..xde msalah parking...ari2 leh g pantai..

Faarihin said...

bandaraya best?

seoul! Tokyo! Paris!...

hahaha.. tempat tu memang best.. (^__^)