Cinta:- Berani untuk Gagal







aku tak rasa cinta itu begitu kompleks. begitu susah dan rumit. sampai cinta boleh ke tahap komplikasi. cinta itu simple je kan?

kalau kita suka dia dan dia suka kita. just go on.kapel lah, tunang lah. kawinlah, ur choice. then if one day dia dah tak sukakan kita dan mahu berpisah dengan kita. fine, let it be. tak payah 'berjuang' lama-lama. kumbang bukan seekor. bunga bukan sekuntum. surrender je. tak yah buat muka tebal sangat. kalau memang dia dah suka orang lain so what u waiting for. kita cari lah lain gak, come on. kita tetap ada air muka kan?

kisah cinta macam filem hindustan? no.no.no, itu cuma ada dalam novel. novel itu direka supaya orang suka baca.  kan ke orang kita suka baca alkisah cinta yang kompleks. yang kononnya bersama jua selepas 10 tahun berpisah dan eh! rupanya dia cinta zaman kanak-kanak. alahai. hakikatnya in reality. kisah cinta tidaklah se'gah' itu. sebenarnya kebanyakkannya adalah biasa-biasa saja.

kehidupan sebenarnya adalah mengikut fitrah, berkenalan, berkasih, berkahwin, menimang cahaya mata and life goes on. tapi kehidupan bukan hanya sekadar bercinta. kita hidup bersama komitmen yang macam-macam. and the list goes on. kalau pun kita tidak bercinta. kita masih banyak perkara lain perlu disetelkan. menangisi kegagalan percintaan adalah perkara biasa. asalkan kita bangkit selepas itu. optimis bahwa kita bernafas demi keagungan Tuhan. maka bangunlah dengan nafas baru bersama hakikat hidup yang satu. bukalah mata. dan yakin percaya. hidup ini, walau semalam kecewa, hari ini, ia masih indah bukan?


Comments

Shahada Fauzi said…
"kita hidup bersama komitmen yang macam-macam."

point ni saye sokong sangat2..hidup kita memang penuh dengan komitmen yang sangat banyak..itulah namanye kehidupan..
Fuz said…
CIk SHA memang pandai berkata-kata dan seorang yg tak sabar nak kawin.kah3..
W3 tOgetHer said…
hidup ini bukan cinta dan kasih sayang sahaja yang penting...tanggungjawab yang tergalas dibahu harus ditunaikan...
saya setuju cik sara
hanafijaafar said…
jatuh cinta adalah sangat senang berbanding mengekalkan hubungan.
gadisBunga™ said…
amboi...pandai dia bercakap pasal cinta. good points u have here tho. :D
Kehidupan sebenar, kisah cinta is just plain simple.. Tak pung pang pung pang sangat macam dalam drama.. Tapi dia punye meaning cinta dalam kehidupan, dah cukup buat kita senyum macam kita tengok drama.. Kan? Heehee..
Anonymous said…
entry yg bgus =) cinta bukan untuk dikejar tapi untuk dicari...

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S