Saturday, November 27, 2010

andainya nilai kejujuran manusia itu terpapar di dahi masing-masing..



kalau memang nilai jujur setiap manusia itu dapat dilihat di dahinya. pasti tak ada sesiapa pun berani berbohong, berdusta, mengadu domba. bayangkan nilai jujur kat dahi anda adalah negatif. bermakna anda memang tidak jujur. banyak auta. penipu besar.  

semakin jujur berkata-kata. semakin tinggi nilai yang tertera di dahi anda. sebab kan nilai itu terletak di dahi. pada ketika anda bercakap benar dan jujur. pertambahan nilai itu tidak dapat anda lihat sendiri. tetapi mampu dilihat oleh orang lain.


berkata bohong dan menyebar fitnah adalah keseronokan buat yang busuk hati.




p/s: dan kalaulah hati yang busuk itu benar-benar boleh mengeluarkan bau. jauh sebatu engkau sudah aku hindari. 



11 comments:

aTan aHmad said...

gunakan akal untuk menilai seseorang...


LIKE page saya. Disini. Tq
Post Terbaru Saya. Baby buat lawak. Tq

Farihah Ahmad said...

kalo bole gitu, bole motivate org jadik baek kan??

HonEyBuNNy said...

tapi syg kan..kita xpt menilai dr segi dahinya...nilai dr matanya...org tipu kita dpt lihat dr matanya..hehehhe

ahmad endo said...

mendalam tu...hehehe

~aida~ said...

xde kejujuran..memang tu la punca segala kesedihan kat dunia ni

deus X machina said...

berbohong dan memfitnah sampai menjatuhkan maruah seseorang lagi dahsyat

hans said...

kalau boleh nampak memang tak ada orang akan menipu dah
hahaha

P/S : Jika Followers Blog Ramai Adakah Duit Nuffnang Blogger Itu Banyak?

hans said...

kalau boleh nampak memang tak ada orang akan menipu dah
hahaha

P/S : Jika Followers Blog Ramai Adakah Duit Nuffnang Blogger Itu Banyak?

farhana said...

Nak cari yang betul2 jujur sangat la payah sekarang ni..
Depan baik, belakang kutuk.
Tapi xpe,teruskan fikir positif..
let them be whatever they want to be

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
yep betul tu...busuk tak berbau tapi nampak

akubiomed said...

Hmm sebab ciptaan tuhan itu hebat dan Dia lebih Mengetahui