Tuesday, November 30, 2010

kedekut selalunya pakej dengan berlagak!


semakin kaya raya, semakin liat menderma. semakin besar rumah, semakin jarang terima tetamu. 



itu hanya secebis frasa. tak suruh terasa. kata-kata dari blogger hingusan ni bukanlah boleh pakai sangat. ya. saya tak punya harta melimpah-limpah. manalah saya nak tau perasaan begitu menyayangi harta. yelah. penat-penat meeting sana sini. sain kontrak sana-sini. arahkan staf itu ini. Aishh. sain kontrak pun penat apa. lenguh kot jari-jemari. mana setanding dengan kerja seorang eksekutif bersengkang mata siapkan proposal projek.

style orang ala karporat. meeting. meeting. meeting. out station. out station. out station. aktiviti paling advanture adalah main golf. (pengaruh tengok drama..realitinya taktau betul ke tak macam tu. ops! mana nak tau, saya tak penah bergaul dengan ahli karporat.)

entry ini bukan ulasan kepada drama tv. bukan juga harapan kepada ahli karporat. anggap saja ini entry meracau. just nak cakap satu je. kalau satu hari nanti anda kaya raya. jangan kedekut dan berlagak sangat. rezeki yang melimpah-limpah itu ujian dari Allah. kalau tak ikhlas jangan memberi. simpan sajalah. esok mati boleh buat modal bergaduh anak cucu. 


p/s: kadang-kadang, cerita sebenar kita kena simpan. cerita kiasan kita kongsikan. 

9 comments:

Farihah Ahmad said...

dah semua pun kita pinjam kejap jee :)

asfira aminuddin said...

i setuhu banyak banyak!! :)

♥CIK SHA♥ said...

yes..dunia orang korporat memang macam tu sebab saye bekerja dengan orang yg begitu..huuuu..

darkbatman said...

btol 2. hidup hanya sementara..

hans said...

yups
betul
jgn kedekut
sebab 1 kebaikan kita buat Allah balas dengan 7 kebaikan
insyaallah

P/S : I Follow You! You Follow I Balik Yer! Kalau Tak Follow Balik Dikira Angkuh, Sombong Dan Bongkak! Habis Bagaimana Dengan Kamu Yang Memaksa Orang Itu?

syafa said...

salam..sangat setuju!.:)

cik fiza said...

salam singgah..
setuju dgn statement anda..
harap2 jd seperti padi...
makin berisi makin menunduk..
jgn jd seperti lalang.. :)

Frodo Baggins said...

wa ske kias2 ... ada roh
paham x paham ape kesah
keh3x ... pendek kata
wa setuju kata2 lu ..
wooohooooo

Frodo Baggins said...

wa ske kias2 ... ada roh
paham x paham ape kesah
keh3x ... pendek kata
wa setuju kata2 lu ..
wooohooooo