Tuesday, July 28, 2009

selasa.........to rabu

adus, hari semalam masa dalam lab plant fisio penulis telah mendapat satu virus selsema.. sebenarnya tak pasti adakah dapat selesema ni dalam lab or masa2 sebelum itu..padahal pagi2 nak g kuliah, penulis adalah bebas dr sebarang selsema..taktau dari manakah jangkitan ini datang..oleh sebab sekarang ramai sangat suspek h1n1, selesema adalah sangat senstif..tapi penulis sangat letih untuk buat pemeriksaan di klinik um tu..doakan sebenarnya ini adalah selsema biasa okay..

dan semalam jugak ada seorang kawan yg membawa berita bahawa media cetak telah membongkar bahawa Yasmin Ahmad adalah seorang lelaki..hakikatnya penulis mmg dah sedia tahu tentang hal ini drpd housemate penulis..cuma malas nak cerita sebab masa tu tak ramai yg tahu, tapi bila media cetak dah sebarkan, maka benda ni bukanlah rahsia lagi..cuma konfused jugak macam mana dia boleh mendirikan rumahtangga kalau dia ialah lelaki..apapun malas nak ulas panjang kerana empunya badan pun telah selamat kembali kepada Yang Maha Pencipta.. maka doakan je yg baik2 untuk arwah..full stop!

batuk yg melanda penulis sejak sabtu lalu dah berkurang, walaupun sebenarnya penulis langsung tak minum ubat batuk, sangat bertahan diri dengan hanya minum air masak banyak2..kalau boleh taknak ada ubat dalam darah penulis..jd walau sakit macam mana pun, harus tetap bertahan..

besok pagi jam 10 ada test plant fisio untuk 4 topik pertama..huhu..sedangkan sebenarnya macam takda persediaan kearah untuk menjawab test dengan jayanya..adakah sikap study last minute masih membelenggu diri?..ahhh! sangat sukar melawan nafsu malas untuk bertukar menjadi rajin..bilalah nak berubah ni..apalah!

bermula hari ini, dah start mggu promo feskum..mggu mendaftar persatuan yg ada kat kampus um ni..n pada yg dah daftar penggal lepas2, dikehendaki me'renew' kan keahlian masing2, macam biasalah, mesti ada pembayaran untuk keahlian.. bergantung pada persatuan..mungkin yuran keahlian adalah rm5..dan kalau renew plak dalam rm3..tapi sumpah penulis taknak renew sebarang keahlian sama ada persatuan anak negeri ataupun persatuan lain..mintak maaf, sangat tidak berminat untuk itu, biar lah kalau org kata penulis ni kedekut ke apa ke..tetap tak peduli jugak..noktah!

p/s: wish me luck for my 1st test tomorrow..

No comments: