Tuesday, July 7, 2009

Jeli Gamat


ini bukannya iklan komersial nak promote produk..just nak cerita sket tentang sesuatu yg berkisarkan kesihatan..rupanya mengekalkan kesihatan adalah sesuatu yg kita harus berusaha kearahnya..ni semua gara2 aku yg tak sihat sepanjang cuti semester hari tu..sakit, makan ubat, n sembuh..then sakit lg..makan ubat lg..n sembuh..mmg sakit tu adalah ujian Allah pd hambanya..tapi manusia harus berinisiatif untuk cari penawar kerana Nabi bersabda bahawa setiap penyakit ada penawarnya..
sebenarnya apa yg berlaku apabila penyakit datang lagi dan berulang lagi??
berjumpa dgn ahli farmasi dan beliau terangkan bahawa darah aku tak bersih@ tak sihat..
darah yg tak sihat???...
maka aku dinasihatkan supaya mencuci darah dengan mengambil Jeli Gamat..katanya ia bertindak mencuci darah dalam badan supaya penyakit tidak datang berulang...yes. my dad pun belikan sebotol jeli gamat ini yg berharga rm42..10ml sekali makan..sekali or dua kali sehari terpulang..n aku dinasihatkan supaya jaga pemakanan n banyakkan minum air putih coz wajah dikatakan pucat..abah nasihatkan macam2 coz dia nak aku sentiasa sihat supaya dapat belajar dgn baik..biar pun dah hampir mencecah umur 22 tahun tapi masih tak pandai jaga kesihatan diri..malah asyik membuat org lain risau...
jadi aku berazam untuk mendengar nasihat abah dan menitikberatkan soal kesihatan sebaik mungkin..thanks to abah..

No comments: