ur life partner is ur mirror.?

ehem.ehem. nak cakap pasal cinta boleh? hehe.

macam yang you all tau, aku sekarang kerja part time kat KL Central. tempat  aku kerja ni. kalau tak ramai customer, cam boleh rilex sket. sabtu ahad biasanya tak ramai orang. boleh la cuci mata tengok orang lalu lalang depan kedai aku tu. selalunya yang aku suka nak tengok. adalah couple-couple. sama ada couple tu makan kat kedai kami, atau mungkin mereka masuk kedai kami tapi tak jadi order. haha.

well, bila tengok diorang kan. aku selalu punya pendapat tersendiri. macam tadi. ada couple tu. aku rasa diorang macam cermin. maksudnya. aku tengok si bf tu macam si gf. diorang dua macam sama. saiz yang sama. warna kulit yang sama. senyuman yang sama. Aaaaa. macam lebih dari sekadar sepadan. boleh paham tak maksud aku?

pakcik aku yang baru kawen bulan Julai lepas pun aku rasa macam tu. bila tengok diorang, rasa macam both of them memantulkan imej serupa. macam dalam cermin. lemah lembut tutur bicara diorang. senyum manis tanpa suara diorang. mai God. macam benar-benar serupa. macam aku cakap tadi. ianya lebih dari sekadar sepadan.






menantu my grandmom ni dah 'berisi' tau. my uncle akan jadi Daddy. wowo!



now aku nak tanya you all plak. sama ada yang dah berpartner atau belum officially berpasangan. adakah salah satu faktor kita tertarik dengan seseorang itu, dan berkeputusan untuk bersamanya. adalah kerana kita macam nampak diri kita ada dalam diri dia. is that so?



mungkin itu juga yang kita panggil sebagai serasi. errrrr,  walaupun aku bukan tau sangat. apa agaknya definisi sebenar serasi. now. what say you?

 

Comments

Unknown said…
kalo mcm sama sangat x best gak kan?
kalo berbeza sgt pon payah
hohohoh

kesimpulannya? xtau
hahahaha
hanafijaafar said…
yg biasa aku nampak la kn, mcm ni: diaorg tak nampak pun diri dia dalam pasangan dia, tapi sebenarnye memang ada diri dia dalam pasangannye.

dan selalunye yang nampak benda tu adalah orang lain, bukan diri dia sendiri.
Anonymous said…
ak takda psgn pun,tp nak jgk bg komen.hehe

for me, kalo psgn tu mcm lbih dr serasi dgn kita, rasa macam tak berapa best plak. sebab everything is same. suka yg different. baru kita boleh blaja banyak benda. ada baik and buruk jugak la bila pasangan is more like mirror to us.
Yippie.. Keserasian jiwa tu sangat penting.. :)
MOFASAD said…
mngkin juga....

tapi nak wat camna... nak kenal lagi dia dia dah g jauh... sedih sangat

:(
aizatshafiq said…
susah sebenarnya nak mencari orang yang betul-betul faham diri kita ni kan?...
huhuhu
Nisa said…
serasi?
bila saling memahami, saling menasihati dalam jalinan kasih sayang..

hehe..

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S