my current situation..


*selsema sejak malam tadi. maka itu buat saya teringin makan sup ayam masakan emak. 

*sedang maraton tonton korean drama Secret Garden. dah episod 11, lagi 8 episod akan ditamatkan hari ini juga. so far cerita ni best, oh ya, dah tonton pun episod akhir cerita ni semalam. memang tak aci tengok ending dulu. oh, itu housemates saya punya pasal. dia yang sibuk nak tengok ending lepas tu blur tak paham lol. 

*jobless. dah dapat kerja baru tapi tak mula kerja lagi. poket kering, malah surat amaran PTPTN yang pertama pula sampai. this is bad, saya tanak kena blacklist sampai tak boleh ke luar negara. honestly teringin sangat pergi Singapore ni. tolong..!

*tak mula kerja lagi sebab nak setelkan my sister yang balik dari Mesir. tanak susahkan orang lain, dan tanak susahkan my new boss untuk apply cuti ke apa. so sejak balik dari Johor minggu lalu, I just stay at home makan tidur online menternak lemak OMG. 

*my sister akan terbang petang ini dan bakal sampai ke KLIA esok. and my dad suruh make sure I jemput my sis on my own. saya akan naik bas dari KL Central ke KLIA. naik bas cuma RM10, kalau naik ERL RM35. sumpah tak mampu. 

*duduk KL ni memang high cost. taktau macam mana saya boleh habiskan rm80 dalam masa 3 hari. bukannya ada belanja siapa-siapa. malah makan malam pun di rumah saja. cuma beli topup, tengok wayang sorang-sorang, makan chicken porridge 3.90sen kat merrybrown, beli ubat gigi, fresh milk, roti gardenia, choclate bar, mineral water. err, goreng pisang dan karipap di tepi jalan, tambang bas n lrt, what else?.. taktau ke mana wang itu mengalir. hell.

*dalam dompet tinggal 4ringgit. #PENGSAN!




Comments

Seimura said…
Aku juga mahu mencari kerja..

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S