Monday, May 16, 2011

mulut orang takkan habis mengata..


manusia kan. ada mata. ada mulut. lepas memandang, mengata. hari ini macam itu. hari esok macam itu. sampai ke tua macam itu. tak habis-habis mengata melata. 

manusia kan, bila dia tidak ada kerja, dia suka ambil tahu hal orang, stalk sana sini. yela, zaman berteknologi.

manusia kan. bila dia sudah tahu. dia mustahil akan simpan seorang. selagi boleh dihebah. hebah kalau boleh sampai ke negeri China agaknya. oh tak. now dah canggih. boleh jadi sampai ke angkasa.

manusia kan, bila tak puas hati.  mati kalau simpan sendiri. mesti nak menghasut. cucuk sana cucuk sini. kumpul sekapal dua geng tak puas hati.  walhal perkara yang buat dia tak puas hati itu langsung tak ada kaitan dengan hidup dia.

manusia kan, dia selalu lupa untuk berdoa yang baik-baik tentang apa jua keburukan yang mata dia lihat. sedang Allah tak pernah lupa memerhatikan baik buruk hati hambaNya.


7 comments:

nurain said...

manusia gitu annoying.huhuhu

cik^fiqa^ said...

betul betul
sokong 200 peratus
;)

Nabiel said...

manusia yg bergelar melayu dan tdk berlandaskan islam..mcm nie la jadinye..jdi perosak bangsa sendiri...huhuhu

gedek! said...

Selagi manusia....

Hmmmmm....

delarocha said...

benar,

typical manusia.

Hans said...

jadi elakkan jadi manusia macam tu

HonEyBuNNy said...

setuju....

apa terjadi dekat ila..sebab suka menagta n amik tahu hal ila...sangat2 lah geram....sakit hati lah orang macam neh,,,