penulisan random.



p/s: terima kasih kepada yang wish selamat atas perpindahan penulis ke Wangsa Maju. setakat ini my life is wonderful. terima kasih rakan-rakan serumah yang jernih hati. moga kita semua aman selalu InsyaAllah.


* biasa tak jumpa orang pelik-pelik?. pakaian pelik and suka cakap macam berceramah secara tiba-tiba. mengaku genius macam Albert Enstein. you all percaya ke apa diorang cakap?.

* lelaki kaya biasanya tak hensem. tapi kalau jumpa lelaki kaya yang handsome. biasanya bukan diorang yang kaya, tapi bapak dia yang kaya.

* orang melayu biasanya cukup pantang besar dengan babi. tapi tonggak botol arak selamba badak aje. bukan ke sama benda haram jadi darah daging?

* orang busuk hati ada di mana-mana. ignore aje. diorang tu bukan apa. cemburu tapi tak mengaku.

* kebanyakan mereka yang sukses jadi jutawan hartawan, mereka berjaya di dalam bidang yang sebenarnya bukan bidang mereka. jadi apedehal kalau gagal dalam exam. rezeki ada dimana-mana.

Comments

beautiful_rose said…
* kebanyakan mereka yang sukses jadi jutawan hartawan, mereka berjaya di dalam bidang yang sebenarnya bukan bidang mereka. jadi apedehal kalau gagal dalam exam. rezeki ada dimana-mana.



true sara!
mmg kebanyakkannya macam tu berjaya dlm bidang yang tak bukan bidang mereka.ada sorang kawan,dulunya bekerja sebagai seorang pengurus dalm bidang makanan.tapi sekarang dia jadi petani.tapi bukan petani biasa,petani moden.dia sendiri tak sangka yang dia boleh buat bisnes ternakkan dan ladang dlm masa yang sama.sedangkan dulunya dia seorang pengurus dlm bidang makanan.

ramai kawan2 kata dia rugi berhenti kerja jadi pengurus sebab nak menternak ayam dikampung.dan ada juga yang tidak yakin dengan dia.
berhenti kerja dan mencuba nasib dalam bisnes ternakkan ayam dan berladang.sangat kagum dengan dia masih muda lagi.

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S