the story..

akhirnya aku menapak juga ke rumah baru..ops..rumah nye tak la baru, tp baru la jugak utk aku, mlm td berlakunya proses memindah barang...even berhujan lebat semasa mengangkutnye..time kasih kat pakcik n makcik ku kerana diorglah yg membantu mengangkut barang2 tersebut..aku dapat housemate baru iaitu kak izat n kak long yg sangat baik hati dengan aku..thanks ye kakak2..berkenalan gak ngan tuan punya rumah yg hanya tinggal berjiran sebelah..kak bedah yg dipanggil kakak even berusia 50 tahun, ermm..ikut jela dah dia suruh pggil kakak..

impian nak duk umah sewa termakbul juga akhirnya..pelik, padahal org lain berebut2 nak duk kolej, sampai merayu2 nak stay kolej..tp aku awal2 lg mmg decide tak nak stay kolej n nak try duk umah sewa...bukan sikit manusia yg bertanya kenapa aku nak sangat kuar dr kolej... sampai aku tak larat nak jawab soalan diorg.. cukuplah 2tahun aku stay kolej 11 tu.. aku saja nak tukar angin.. nak menyewa rumah pulak..even rumah pangsa yg serba tak mewah..tp aku rasa ok sebab kedudukannya yg strategik berdekatan ngan bus stop n stesen lrt..so sangat memudahkan aku yg kaki jalan ni..lgpun rapid kl sentiasa ada even time cuti..tak macam bus u.m yg asyik lambat je sampai aku pernah menitiskan air mata akibat menunggu bus um yg terlalu lambat dan lembab..tggu sampai sejam sapa bleh tahan?..dah2, malas nak ingat peristiwa menyayat hati tersebut..huhu

sekarang aku lg serabut memikirkan kos untuk perabot..ish, bukan la perabot sangat pun, cuma almari untuk menyimpan baju2 yg melambak2 tu, sementara belum ada almari terpaksalah baju2 tu duduk diam2 dalam beg, nak wat cmna bajet takda lg nih..haiiyyaa! manyak susah woo..
takpe..nasib baik housemate amat memahami keadaan, syukurlah..

selain itu harus juga memikirkan tilam toto untuk tido di waktu malam..(ceh padahal siang pun tido gak)..tak kisahlah..tp masih memikirkan kat mana nak dapatkan tilam toto yg agak tak mahal..maklumlah kegawatan ekonomi sekarang..semua tak boleh lari bajet..sementara ni sedang menumpang tido atas toto kat izat..thanks akak sebab sudi berkongsi tidur dengan saya..saya janji akan mendapatkan tilam toto sendiri secepat mungkin. percayalah..1st time tido mlm tadi aku dilanda sakit perut yg amat...aku tau kenapa aku sakit perut..aku sakit perut sebab 3 hari berturut2 makan mcD ngan air coke n pepsi..padan muka aku, tp nak buat macam mana, pkcik bujang aku tu bukannya nak beli makanan lain, dia beli mcD jer...sampai sakit perut aku..pukul 3pg br leh tido ngan aman, huhu..

seterusnya aku sedang memikirkan peluang pekerjaan yg masih belum dapat lg...weh, mana2 majikan yg baik hati, berilah aku kerja..plez2..aku perlu kerja utk bayar hutang...hutang ptptn 21000..dah tahun akhir sem depan mesti dah mula pikir untuk melangsaikan hutang...mana boleh tggu grad br byr hutang.. coz after grad aku nak pikirkan masalah kos untuk kawin plak..adus berangan je, ntah sapalah yg nak kawin ngan aku...uhuhu..erm, rupanya bukan senang nak dapat kerja...takpelah, aku try lg n lg, jumaat ni ada karier day kat pwtc aku mesti pegi, manalah tau ada rezeki...mudah2an lah..

Comments

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S