sebagai seorang blogger..

kenapa aku ber'blogging'?

saja2..coz aku bila online taktau nak buat ape..chatting sekarang adalah benda yg membosankan..bukan musim lg dah..main friendster pun da tak serancak dulu..kalau on internet pun, just baca paper online, tengok gosip2 hangat artis2..n internet ni untuk buka perdanasiswa u.m, bila musim mendaftar subjek mmg terus menyambar pc, berebut mendaftar subjek..masa ni internet lbh pnting drpada segalanya..huh..dan itu jelah...jd maka dengan itu, habit ber'blogging' ni dapatla aku membebel sorg2 kat cni..even mybe cuma aku jer yg baca blog aku...sedey ayat tak boleh blah!..

http://dihatisara.blogspot.com

kenapa url blog aku adalah seperti itu...erm.. sebab semua yg tertulis di sini berada di hati aku..sure i tak tipu ok..dan byk perkara yg asasnya kekal di dasar hati aku...dan hanya hati ini yg mengetahuinya..chewah!

cinta di hati

kenapa tajuk blog ini adalah seperti itu? kerana di hati lah terletaknya cinta..dan cinta itu tak terlihat..seperti tidak terlihatnya isi hati..yg tersembunyi sama seperti cinta itu..ada faham ke?

blog ini diharap jd medium tuk aku menyampaikan sesuatu, memahami sesuatu, dan mendapatkan sesuatu..mungkin dapat rakan baru seperti anda (si silent reader, kau la sapa lg jgn tak ngaku plak..), malah dapat follower2 yg dikenali dan baru dikenali..tq kepada sesiapa yg jd follower blog aku..even blog ni tak best pun..(ayat humble tak boleh blah)

dengan adanya blog ni aku pun dapat memview lbh byk lg blog org lain yg selama ini aku tak kenal..dan dapat la berkenal2an..dan ini lebih baik drpd chatting ngan org yg kita tak kenal..(haa, kantoi aku suka masuk room chatting)..at least blogger ni tak menipu macam org yg chatting..jujur n telus gitu..chewah jgn perasan yer blogger2 di luar sana..haha

dengan berblogging ni aku juga mendapat hobi baru iaitu membaca blog org lain, wow tengok blogger lain rupanya byk umo diorg lg muda dr aku..umo 15 tahun pun dah ada blog, mantap betul budak2 zaman skang..aku dulu umo 15thn friendster pun blom ada akaun lg...ish2..remaja skang mmg maju..akak respek la dek oi..tp tak leh gak nak compare..dulu internet mahal nak mampus..sebulan sampai 300rggt kalau asyik online..sekarang dengan broadband pun baru 90rggt sebulan, murah betul..tak campur lg ngan wireless free yg dah ada kat semua ipta..mmgla org skang lg bertuah dan advance..ish2..

semalam tengok satu blog ni, owner dia baru umo 2 tahun..jgn tak caya, rupanya parents dia watkan blog tuk dia, kiranya mmg 100% cerita pasal budak kecik tu, fuh..kisah macam ni pun ada erk..mmg macam2 kisah...

sebagai seorg blogger, mesti lah ada blog yg sentiasa diikuti ceritanya saban hari...blog yg aku setia mem'view' setiap hari adalah blog CHIKA, kenal tak chika? atau web blog beliau Nurulism.com, search je kat google n yahoo pasti you all ketemu..blog beliau mmg comel macam tuannya..dan beliau mmg telah lama berblog..kenapa aku jatuh cinta kat blog chika? ermm, korg view lah sendiri.. msti korang akan suka jugak, gerenti 88%..haha mana ntah 12 percent tu hilang..tp paling aku suka blog dia adalah kerana beliau telah bertemu jodoh dengan suami beliau melalui blog beliau yg comel..nak tau lg lanjut p baca sendiri..ewah.. promote blog Chika pulak kat cni, seswai ke?..

so, sampai cni jelah entry ini..bebel pnjg tak guna nnti korang mls baca...haha..

p/s: ada kawan aku suruh aku supaya setia berblog sampai la aku dah kawinn ...InsyaAllah jika dipanjangkan usia pasti aku akan berbuat demikian..

Comments

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S