Saturday, September 27, 2014

Disini lahirnya sebuah cinta..





Putrajaya adalah tempat paling best, yang pernah aku duduki. Putrajaya ada unsur air yang luas (tasik Putrajaya) dan susun atur pembangunan dan landskap yang cantik. Kalaulah diizinkan, Putrajaya adalah tempatnya aku pilih untuk habiskan masa bertahun membina sebuah kehidupan. InsyaAllah.

Sejak hijrah ke sini pada Januari 2012, dan hampir 3 tahun ini, Putrajaya adalah tempatnya lahirnya rasa aman, juga rasa cinta yang luarbiasa. di sini, pengangkutan awam (bas) hanya 50sen tambang. dan jika ada transport sendiri, berdepan traffic jam adalah hampir mustahil. jadi bagaimana untuk aku tidak jatuh cinta?






I hate crowd. pengalaman duduk KL suatu ketika dulu bagiku adalah sangat menguji sabar. kos yang tinggi. naik transport awam pun kena berebut, naik LRT pakai touch n go pun still have to queue. kadang kalau LRT penuh then you have to wait for the next train. sebelum sampai tempat kerja pun dah rasa penat yang satu macam. ini bukan complain tetapi ianya adalah perkara yang aku tidak mampu hadap setiap hari. aku tak suka. full stop.


'jika kita tidak suka akan sesuatu, ubah ia. jika tidak mampu mengubahnya, maka tinggalkan ia'.



bila kita tinggalkan sesuatu. jika kita sabar, ianya tidak akan sia-sia. kerana apabila tertutupnya satu pintu, akan terbuka pula pintu yang lainnya. yang lebih baik untuk kita. kita takkan pernah tahu apa yang telah ditentukan untuk kita di masa akan datang. Allah Maha Mengetahui. tidakkah kita sepatutnya yakin akan ketentuan dariNya?




bersambung..



No comments: