open house raya dan roti jala.


Ini cerita open house raya yang bukan diadakan di rumah sendiri, tetapi di sebuah kilang di Bangi. dan aku bukanlah seseorang yang hadir sebagai jemputan, tetapi sebagai krew menyediakan makanan open house. ok. ini pengalaman pertama menyediakan begitu banyak gulung roti jala walaupun sebenarnya 1st time aku mengirai roti jala. tidak kurang dari 1000 gulung roti jala yang disiapkan oleh aku pada hari tersebut. now silalah kagum. muahaha.


dah 27 tahun hidup, baru kali ini mengenal apa itu Thosai. ini dia mini thosai. 1st time tengok, 1st time makan dan 1st time menyiapkannya diatas pan, jangan tanya bancuh macam mana, sebab dah ready dibancuh awal-awal, tinggal dilempengkan saja bukanlah susah mana. thosai ni boleh kata makanan yang sekali cuba aku taknak cuba lagi. sebab tak kena dengan tekak aku, tapi mungkin sedap di tekak orang lain. for me, lempeng kampung jugak sedap. nak nak cicah dengan sambal tumis. wajiblah meleleh. hehe.



dan yang terakhir, ini adalah gambar suasana open house di kawasan kilang tersebut, open house yang dah nak tertutup, orang semua dah balik.tapi model baju Osaka tu memang akan balik bersama saya lah kan kan. haha. sebagai krew menyediakan makanan, ingat aku sempat ke nak ambik gambar. jadi ini 3 sahaja gambar yang sempat di snap. open house sangat meriah, dan dihadiri oleh orang kenamaan seperti mantan Perdana Menteri kita, Pak Lah sebab kilang ni pun adik beliau yang punya.

terima kasih atas pengalaman ini. walaupun tidak dibayar mahal, tetapi pengalaman adalah sangat berharga, siapa sangka, satu hari nanti aku boleh jadi seorang pembekal roti jala paling sedap di area Putrajaya ni. kan kan. jom doakan sama-sama. 

Sekian entry hangat kali ini, semoga terus hangat untuk berblog kembali. 




Comments

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S