kenapa diet sering gagal? #1

Ramai di kalangan kita yang ada usaha untuk diet, ada usaha untuk kurangkan makan, malah ada yang sehingga ikat perut untuk slim, tapi dalam kebanyakkan kes. diet sedemikian tetap tidak berhasil. malah ada yang sampai dapat sakit pulak. badan jadi lemah, selalu sakit perut, gastrik dan kurang zat dalam tubuh. tadi lunch hour, ada seorang kakak ni badan dia besar. so aku expect dia akan makan banyak. pinggan penuh. but guest what?.. masa beratur kat cashier. aku tengok pinggan dia cuma ada sayuran dan daging goreng. TIADA NASI.

tiba- tiba teringatkan pengalaman aku sendiri tahun lepas. macam itulah aku try diet. ambik lauk sahaja tanpa nasik. sebulan kot tak makan nasik. tapi hasilnya.. memang berat turun 1-2kg. tapi tubuh jadi lemah. metabolisma badan jadi rendah. cepat penat sebab asyik tahan lapar. sistem tubuh jadi tak stabil. seksa sebenarnya. tapi usaha nak diet tak stop kat situ. aku try jugak cari solution lain. sebab at that time memang rasa dah gemuk. sehinggalah one day terbuka pintu hati nak try Herbalife.

sangat ramai yang cakap benda ni boleh turunkan berat badan. so why not aku cuba. mana tau it works? dan sememangnya fikiran skeptikal orang biasa akan cakap Herbalife ni mahal. yes! tapi kalau di kira-kira nak bandingkan bila makan kat kedai. sumpah makan kat kedai lagi mahal. sepinggan lunch biasanya 5-6ringgit. air paling murah pun seringgit. kalau makan Herbalife. sekali shake lebih kurang 5.50sen. haa. bezanya kita tak bayar makan lunch/dinner tu lumpsum sebulan.

actually kalau nak dikirakan kos makan sebulan. pun 300-400 jugak kan. padahal makan yang entah apa-apa. nasik lemak, roti canai, aneka gulai. kuih muih manis-manis. itu belum masuk fast food. kepsi mekdi pizza bagai. memang sangat sedap kat tekak tapi langsung tak menyihatkan badan. tinggi kalori and lifestyle kita normally mmg tak boleh burn semua kalori yang kita ambik. consume Herbalife adalah pilihan yang sangat tepat terutama untuk kesihatan diri. ambik progrm sebulan with Herbalife sure akan jatuh cinta. email me nursarahputeri@gmail.com jika anda berminat untuk pilih hidup yang lebih baik, lebih sihat.

Comments

Unknown said…
haha sy suke fast food ...so sensitive di situ haha....cuba awk taip entri dalam perenggan ckit bru nmpak cun ckit :) skadar pendpat

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S