Diet Bukan Hanya Untuk XXL.







for me, diet maksudnya usaha untuk jaga kesihatan tubuh badan melalui pemakanan. kita adalah apa yang kita makan. diet sebenarnya bukan hanya untuk si gemuk yang nak kurus. sebab ada orang yang kurus tapi tubuh dia dalaman tak sihat pun. bezanya mereka makan macam-macam tapi tak jadi gemuk. bila buat body scan. lemak dalam badan tinggi juga. lain pula bagi sesetengah orang yang bila makan over sikit terus badan pun naik. aku sendiri tak pernah ada sejarah gemuk pun in my life. tapi cuma pernah terlebih berat beberapa kilogram. tinggi 153cm. berat yang sesuai adalah 50-51kg.. tapi ada time, pernah capai berat 55kg.

yes! sebab aku suka makan. try tanya mr.teddy aku makan macam mana. lagi banyak dari dia. tapi dalam pada suka makan tu, aku tetap concern pasal ideal weight sebab aku ni belum kawen lagi. bayangkan kalau dah kawen, beranak. ntah ke berat jadi 60-70kg. serius aku tak dapat bayangkan itu. aku nak cegah benda tu awal-awal lagi. biasalah perempuan mesti kena concern tentang ni semua. *jangan bagi peluang untuk suami cari lain. kahkahkah. macam mr.teddy pun, walaupun dia saiz xxl ( dia tengah consume Herbalife, coaching by his gf *me ), dia tak suka perempuan xxl. dia nak aku slim-slim even lepas kawen dan beranak.

ok. kemain dah plan kawen-kawen. tettt! masa mula-mula kenal mr.teddy. tiap malam aku asyik ajak dia makan-makan-makan. aku memang pemakan yang gembira. duit pun mengalir laju je. biasalah makan berdua paling murah pun RM15! paling mahal? RM40! n mungkin lebih lagi, tapi sejak ambik Herbalife. kami sama-sama dah tak beli makan kat kedai sebab makan malam kami digantikan dengan shake Herbalife. so cuma beli makan lunch sahaja. duit poket dia pun boleh jimat 40% dari biasa. *sebab dia je yang selalu belanja makan. harga shake Herbalife sebenarnya jauh lebih murah dari order makan kat kedai. tak percaya? email me nursarahputeri@gmail.com or contact me 0177137389!.. NOW!

Comments

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S