Cucu Pertama Mak dan Abah.


Siti Nur Jannah bt Mohd Syafie.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. kakak saya yang mendirikan rumahtangga pada April 2012 telah selamat melahirkan baby girl pada 12 Feb 2013 yang lepas. eksaited betul kami sekeluarga dapat ahli baru dalam famili. sebab ini anak buah auntie yang pertama. maka eksaited tu over n over. sementara auntie belum kawen n belum ada anak sendiri, so anak buah dapatlah kasih sayang yang melebih-lebih. Hahaha. auntie mithali ni. leulz.

walaupun masa dia lahir, auntie baru je beberapa jam balik dari segamat ke putrajaya, sebab nak tengok newborn punya pasal, kerja 3 hari then balik lagi ke kampung. mana aci, adik beradik lain semua ada kat kampung dapat tengok newborn. mana boleh antie tak dapat peluang. 

lepas dapat tengok newborn, ada gak ambik peluang tukar pampers si kecik ni sekali, haha, *1st time tu bersihkan berak baby. peluk cium puas-puas, ambik gambar, rakam video buat simpanan dalam handphone. barulah lega nak balik semula ke putrajaya. selagi tak balik, selagi tu gelisah. kahkahkah. (kalau anak sendiri kelak macam mana agaknya entah).

anyway, next month kena balik lagi and jumpa baby yang dah umur sebulan. masa tu yakin sikit nak dukung ke apa ke. 

# macam magik tengok baby yang selama ni duduk dalam perut alih-alih dah keluar menghadap dunia. magiknya. magiknya. Subhanallah.


Comments

Kujie said…
dapat cium sedapnya..............bau yang tak jumpa kat mana-mana...baby je ada bau syurga mcm tu

cium baby ada bahagia.

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S