empayar seorang Jacko!


semua orang tahu tentang pemergian Jacko akhir Jun yang lalu..dikatakan bahawa kematian beliau adalah disebabkan jantungnya yang tiba2 berhenti berfungsi...dan banyak lagi cerita berkenaan misteri kematiannya yg tak perlu penulis ulas lagi di sini..segala cerita beliau terdapat dimana2 akhbar dan pasti semua yg rajin membaca akan membaca kisah2 terakhir Jacko hggalah kisah beliau disemadikan...

sebenarnya sebelum ni penulis hanya mengenali Jacko secara general.. pengetahuan tentangnya adalah seperti apa yg org biasa sedia tahu tentangnya..bohong kalau ada yg kata dia tak kenal langsung MJ..tidak kiralah kita kenal dia sebagai apa..tapi mmg tak logik jika ada yg tak mengenali siapa beliau..

penulis cuma sedia tahu yg beliau adalah lelaki kulit hitam yg menyanyi sejak kecil bersama abg2 beliau..dan beliau juga adalah abg kepada Janet Jackson..juga mengetahui bahawa beliau byk membuat plastic surgery hgga satu badan bertukar putih...itu mmg penulis tahu sejak sekolah lagi.. dan penulis juga tahu dia adalah sebagai penyanyi dan penghibur yg pandai menari dengan 'sharp'..

jujur penulis tak pernah tahu tentang lagu2 beliau..tak pernah tahu dan tak pernah mahu ambil tahu..mungkin pernah dengar, tp tak pernah ambil peduli..dan sejak kematian beliau, melihat sendiri berita betapa sedihnya jutaan manusia atas pemergiannya, barulah terasa nak tahu dengan mendalam siapakah seorang yg bernama micheal jackson ni..

you are not alone..penulis dengar lagu ni berkali2, lagu ni rupanya sangat menyentuh jiwa.. benar2 rasa bahwa lagu ni Jacko tujukan khas buat peminat2nya diseluruh dunia..lagu yg akan menemani peminat beliau apabila beliau dah tiada..secara banyak kali penulis mem'view' video klip beliau di you tube..kebanyakan video beliau live in concert..melihat jutaan peminat yg histeria terhadap Jacko..dia adalah seorang Jacko yg berjaya membina empayar muzik nya yg gah di seluruh dunia..berhidup demi menghiburkan org lain..walaupun sebenarnya beliau merasakan sakit...sakit demi menjadi penghibur yg disayangi ramai..

seorang yang bertenaga di atas pentas konsert..siapa yg akan nafikan kenyataan ini, hakikatnya terpaksa berpantang makan dan banyak bergantung pada ubat demi untuk teruskan hidup..
hidup dengan kemewahan ketika nama nya menjulang naik, tapi tidak mengecapi kegembiraan apabila diri sentiasa dilanda pelbagai masalah dan gosip yg mengaibkan..

sesungguhnya mmg kehidupan adalah adil untuk setiap insan..dengan bergelar Jacko yg dipuja jutaan org, ada harga yg perlu dibayar untuk itu..sekalipun ianya perlu dibayar dengan satu2nya nyawa!

Comments

Syima Syaz said…
i love MJ...really love him!*tears*

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S