9 bulan 10 hari?

39 minggu 2 hari. 

hai readers. penulis belum bersalin lagi hehehe. so confirm lah anak kami ini adalah Baby September. syukur ke hadrat Allah kerana telah memberiku nikmat mengandung hingga ke 39 minggu atau mungkin jejak 40 minggu. lebih 9 bulan dah kandungan ni dibawa ke mana-mana. Alhamdulillah atas nikmat ini, Allah sentiasa menjaga si ibu dan bayi. pernah banyak kali nak terjatuh atau tergelincir tapi setiap kali itu juga Allah selamatkan kami. terima kasih ya Allah, Dialah sebaik-baik pelindung.

sebak pulak, pengalaman mengandung ini bakal berakhir tak lama lagi bila aku dah melahirkan. aku pasti tak dapat melupakan setiap suka duka susah senang membawa zuriat dalam perut selama lebih 9 bulan. rasa terima kasih yang tak terhingga kepada suami yang melayan isteri mengandung dengan super tip top. begitu terharu bila dikenang. 

dari awal mengandung yang diserang alahan dan emosi tak stabil. 2nd trimester yang berselera hebat. dan 3rd trimester yang sentiasa isteri ini mengadu lapar tak kira waktu. walaupun kadang ada masa malas makan sebab dah taktau nak makan apa, dah boring, tapi suami suruh jugak makan. kadang aku makan oat atau nestum. setiap pagi suami akan sediakan sarapan walaupun cuma roti gardenia coklat atau nasik lemak tepi jalan. setiap malam balik dari kerja mesti ada makanan dibungkus bawak balik. kadang nasik goreng, kadang waffle coklat. sepanjang 3rd trimester berat naik sangat mendadak sebab lapar setiap masa. now dah 74kg. 

sejak kandungan 32 minggu, aku dah tak memandu sendiri ke tempat kerja. suami akan hantar and akan jemput. nasib rumah tak jauh dalam 8 minit drive kalau tak jem. tapi bila balik kerja mesti jem sampai jadi lebih 15 minit.


suami sebenarnya tak suka fast food. dia cuma suka cheezy wedges je. aku pulak time ni saja lah nak try rice bowl tu. bolehlah sedap tapi ketulan ayam tu sikit sangat. 


aku masih bekerja lagi walaupun due date tinggal 5 hari, tapi minggu ni last lah aku kerja sebab next wek dah Raya Haji so aku terus bercuti bersalin dan bercuti raya sekali. mungkin baby ditakdirkan untuk lahir kat Muar lepas tu terus jumpa nenek dan atuknya. aku tak stress pun fikr pasal bila nak bersalin selagi belum sampai due date. just enjoy this moment. aku percaya baby akan keluar bila tiba masanya dan semua proses tu semulajadi. tak perlu minum milo+marjerin/air selusuh bagai nak cepat2 bersalin. tanya my mom dulu pun sakit bersalin tak sampai 4 jam aku dah keluar dari perut. semoga aku pun dipermudahkan kelak, sakit tak lama baby pun keluar. Aaminn. 

mohon didoakan untukku dan bayi. semoga selamat semuanya. mudah-mudahan.

Comments

Unknown said…
InsyaAllah baby sihat & sempurna :D

http://www.fatindays.com
Hasrul Hassan said…
Aishh .. tak update ke perkembangan baru? Dah Feb 2017 ni ..

Blog House Husband - Kerja Dari Rumah

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S