Friday, October 17, 2014

Tabungan 2014.




hasil tabungan dari Januari 2014.


Hi, Salam penjimatan berganda sempena akan berakhir 2014. tahun depan bulan April dah start GST. so semua dari kita tak kira miskin di bandar atau kaya di bandar atau miskin dan kaya di kampung atau di mana sahaja di Malaysia akan membayar lebih dan lebih untuk almost everything. No Money No Talk lah orang kata. tak ada duit kau diam situ.

perbelanjaan akan bertambah banyak, tapi gaji pun bertambah juga tapi tambahnya cuma sedikit. tak balance. memang ada hari kena berjimat sampai taktau nak jimat tang mana lagi. rasanya memang dah kurang sangat berjimba, tengok wayang pun 2 bulan sekali. off day pun stay at home tengok tv sampai akhirnya tv yang tengok aku. 

bukannya nak kaya raya harta melimpah ke tangga rumah, tapi nak survive untuk kehidupan. bukan hidup di kampung tetapi hidup di bandar. semua serba serbi kena tanggung sendiri, kalau ada lebih baru dapat tanggung orang lain (adik-beradik). kalau tak kuat hati memang tak tabah juga. tapi sebab hidup masih dikurniakan insan-insan kesayangan yang sangat penting, maka inilah dia perjuangan dalam kehidupan.bukan untuk menyenangkan diri sendiri tetapi untuk membahagiakan orang lain.


Jom Menabung.


2 comments:

aquarius morius said...

Blogwalking sambil baca entri. :)

Aquarius recently post : Bagaimana akhirnya saya berjaya atasi masalah rambut gugur

Jane said...

menabung...hujung tahun pecah tabung hihihihi