nilai CUTI bagi seorang pekerja..

selamat pagi..

entry ini ditaip pada pagi yang hening. semasa aku sedang bersahur. Alhamdulillah. sekalipun semalam adalah pertama kalinya aku bekerja selama 14 jam, pagi ini masih gagah lagi. Syukur.

ini adalah pekerjaan ketiga dalam rekod hidup aku. dan untuk ketiga-tiga pekerjaan yang pernah aku lakukan dalam tempoh 3 bulan ini. kesemuanya memerlukan aku berdiri sepanjang hari. walaupun bidang kerja ketiga-tiganya adalah berlainan sama sekali. Owh. aku bukan lah seorang yang suka bertukar-tukar pekerjaan. tapi sememangnya dua pekerjaan sebelum ini aku hanya diperlukan untuk tempoh-tempoh tertentu sahaja.

pernah rasakan? berdiri selama 14jam? bukan berdiri saja-saja. tapi bekerja yang memerlukan berdiri. nak bagi kau senang faham. bekerja di restoran. just imagine apa ruang kerja seorang pekerja restoran/cafe. multiple work.

kalau dua kerja sebelum ini aku ada banyak gap. so aku bolehlah punya banyak hari cuti. tapi untuk kali ini, aku bekerja dan dalam masa yang sama aku juga ke kuliah. makanya dia punya 'letih' tu jadi extravaganza. kalau hari aku tak ada kuliah, aku akan pergi kerja. so dia jadi double decker penat. satu saja off day untuk aku dalam seminggu. sebab tu yang aku nak highlightkan. nilai offday yang satu itu. value dia begitu tinggi.

aku pasti, sesiapa juga yang jika anda seorang pekerja, dah tentunya CUTI bagi anda adalah sangat bermakna. kalau boleh nak rehat sepuas-puasnya. taknak  buat apa-apa yang boleh menyumbang kepada rasa letih.dan tidak mahu masa anda diganggu dengan benda-benda yang tak penting. err, tapi lainla kalau bidang kerja anda adalah tidak meletihkan. mungkin feel dia lain. agaknyalah.

owh ya. aku masih lagi seorang blogger. walaupun aku dah tak banyak masa untuk baca blog orang lain. tapi aku akan still update blog selagi terdaya. aku akan taip apa saja. TERIMA KASIH buat anda yang sudi setia membaca coretan di sini. kunjungan balas untuk kalian memang hampir mustahil pada hari aku tidak bercuti. kehidupan adalah sedemikian. jika ada tuntutan yang lebih penting. maka banyak benda lain yang perlu kita korbankan.

Happy Weekend to All.




Comments

Shahada Fauzi said…
wahhh..sarah memang seorang yg cekal..belajar sambil bekerja..nak handle masa..dengan penat lagi..tapi sarah boleh buat dua2..hebat la..

selamat bercuti..dapatkan rehat yang berkualiti..^_^
. said…
sama - sama
Unknown said…
Hmmm......Itulah cabaran yang akan buat kita cekal.... semoga sukses...
Anonymous said…
taraf workaholik ni..pastu jadi cutiholik plak..
ZACK ENTRY said…
sarah memang kuat..=)
hans said…
hahhaa
aku pun waktu keja dlu kena berdiri
tension tul
kalau ada orang rasa okay la
tapi bila tak ada orang dan bosan
rasa letih gila berdiri


Perjalanan Semalam Ialah Hari Makan Sedunia

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S