plan bertukar ke postpaid dengan Data Plan.

Hi readers.

untuk tahun 2012 ni. seriously aku kekurangan masa untuk blog. bila ada idea nak berblog. masa pula tak ada. dewasa ini memang tak punya masa untuk bukak laptop dan online. sebab now bukan berada di zaman  tunggu PTPTN masuk dalam akaun. now adalah zaman membayar hutang pula. dan kerja aku pulak tidak menuntut menggunakan laptop sepanjang waktu. maka nak online selalu memang mustahil. 

jadi now aku tengah fikir nak memaksimakan penggunaan smartphone supaya life pun  jadi smart. so one day aku decide nak bertukar kepada postpaid dan data plan. tapi aku bingung nak guna postpaid apa. Celcom?.. Maxis?.. DiGi..? U-mobile? please help me berikanlah catatan pengalaman anda semua tentang plan postpaid dengan Data Plan yang berbaloi. 

aku bukan jenis yang banyak guna voice call/sms. guna prepaid pun memang less than RM30 sebulan. tapi aku perlukan internet all the time. coz very-very soon aku plan nak berbisnes online. so InsyaAllah penggunaan internet all the time 24/7 tu adalah bermanfaat untuk life aku.senang cakap, bayar bil bulan-bulan tapi tetap 'untung'. bab nak bisnes online apa tu kita cerita kemudian. but for now.. aku perlukan cadangan/ pandangan dari pengalaman pembaca budiman sekalian. 

internet pakai phone ni bukan nak buat download apa-apa pun. just untuk email, whats app, facebook, twitter, blog and segala yang diperlukan sahaja. terutamanya email lah lebih-lebih lagi yang perlukan reply dengan cepat. so kalau ada cadangan berdasarkan pengalaman you all. silalah kongsikan jangan segan-segan.

ku menunggu respon kalian. TQ

Comments

izwan said…
DiGi Smart Plan RM68 with 3GB quota per month.. just like me yg byk browse the internet than make a call.kalau exceed quota pun x kena extra charge.just a bit slower tapi still boleh browse the internet mcm biasa..x rasa sgtlah bezanya

Popular posts from this blog

Scan Baby Di Klinik Kesihatan

pengalaman naik bas 'lompat'..

hadiah harijadi drpd mr.S