Thursday, June 30, 2011

Eksklusif:- Entry Permintaan Hati

Ya Allah, hanya Engkau Yang Maha Mengetahui isi hati hambaMu ini.


Aku manusia lemah, dan untuk itu. Aku sangat mengharapkan keajaiban. Perasaan kali ini sangat kuat hingga aku sendiri hairan dari mana datangnya perasaan aneh sebegini. Tapi percayalah bahawa demi kamu, aku mahu menang, aku takkan mengalah sebelum berjuang.


Perut tegang, tarik nafas dalam-dalam dan lepas perlahan-lahan.


Aku sebenarnya banyak bersusah. Tapi memang bukan aku jika diminta untuk mengalah. Aku menulis ini dengan tangisan. Ini sangat benar, bahawa perasaan ini adalah sangat sakit.  Sakit kerana aku tidak dapat meramal masa depan. Aku bimbang.

Mereka menasihati aku supaya jangan cinta mati. Tapi aku sendiri tidak meminta ini, perasaan separuh nyawa.

Di saat orang lain mungkin berpisah kerana insan ketiga, pudar kasih sayang dan segala yang sewaktu dengannya. Kebimbangan aku bukan untuk masalah seperti itu. Aku benar-benar bimbang sekiranya walaupun tanpa orang ketiga, walaupun perasaan kita begitu kuat, tapi takdir tidak menyebelahi kita, di atas faktor lain.

Aku ngeri membayangkan itu.

Justeru, bolehkah kita sama-sama berjanji bahwa kita akan tetap mencuba? Sekurang-kurangnya kita mencuba sehingga di tahap tiada sebarang penyesalan lagi.

Berjanjilah.



Wednesday, June 29, 2011

Wordless Wednesday #2




On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the ‘wordless’ title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description
.

Tuesday, June 28, 2011

plez welcome, 'teman baru'.





Khamis ini hidup aku bakal berubah wajah. sebab aku akan mendapat teman baru, kawan baru. dan istilah lebih tepat lagi adalah roomate. yeah. kalau difikirkan selama 3 bulan ini aku hidup tanpa roomate sebenarnya bukanlah satu masalah. memang selesa duduk seorang. cumanya setelah difikirkan masak-masak. aku rasa aku perlukan seorang kawan rapat, yang aku boleh ajak turun bawah pergi kedai makan, ajak keluar jalan round KL dan sebagainya. tak dinafikan, mungkin boleh buat aku lupa untuk menghitung hari, dah berapa lama aku tak jumpa si dia. Ah!. balik-balik si dia lagi Pffttttt boringlah masuk blog ni Muahaha!

Selain itu, dengan adanya roomate maka dapatlah menjimatkan duit sewa untuk bilik aku ni. yes, dari mula lagi, aku memang request kat tuan rumah single bed yang ada dua tilam. (rujuk gambar di atas). mulanya macam konon sebab sometimes adik aku yang kat PPUM tu mungkin akan datang sekali sekala. tapi bila aku timbang balik. dalam sebulan mungkin cuma sekali je dia datang. apa ada hal kalau kongsi katil dengan aku. that's why lah aku pun bertukar fikiran, biarlah aku ada roomate. and dah nak dekat Ramadhan ni. bagus kalau boleh share makanan sahur ke berbuka ke. apa yang penting. kerjasama. :p

cerita sikit pasal rumah, sebenarnya kami masing-masing lebih kepada menyewa bilik dengan tuan rumah. so masing-masing akan bayar secara berasingan. harga bilik berbeza ikut saiz bilik. so ikut keselesaan akulah sama ada aku nak roomate ke tidak. penyewa bilik lain tak boleh say No. sebab masing-masing bayar secara asing. cuma bagusnya owner rumah ni sediakan semua kelengkapan rumah. semua penyewa boleh guna barang-barang yang owner provide. tv astro, sofa, fridge, gas stove, washing machine, water heater. dan juga single bed n wardrobe di bilik masing-masing. bila aku ada housemate nanti, aku cuma perlu bayar semua kemudahan ini dengan harga RM140 sebulan. (termasuk bil-bil). well, berbaloi bukan?

ok. bercakap pasal housemates pula, mereka kesemuanya kerja swasta. and masing-masing cuma off day hari Ahad sahaja. dan kesemua mereka ni umur lebih kurang aku, 23 nak masuk 24 tahun. tapi itulah, masing-masing suka memeruk di dalam bilik je bila balik kerja (online Facebook/main sms dengan bf/bergayut telefon dengan emak masing-masing) ntahlah. that's y aku rasa macam sunyi-sunyi. kadang-kadang konfius. rumah ni ada orang ke tak ni. sonyap yo. tapi tak apa. semua ini bakal berubah bila aku ada teman sebilik kelak. at least ada jugak kawan yang boleh aku cerita kat dia bahawa aku rindukan mr.Kingkong. eh, mr.Kingkong lagi. asyik pasal dia je. Ahhh sudahlah!, baca blog ni memang boringlah Pfftttt!



Monday, June 27, 2011

Cinta Luarbiasa


sungguh luarbiasa kesabaran aku setiap kali berdepan dengan hal yang berkaitan insan ini. begitulah sama luarbiasanya kegembiraan aku setiap kali... di setiap kali aku nampak dia... 

gembira dan sedih aku. luarbiasa hingga tiada kata untuk menggambarkan. dan akan datang, rintangan yang perlu dihadapi adalah cukup luarbiasa juga. dan untuk segala cerita cinta luarbiasa ini. sedalam hati aku mengucapkan, Terima Kasih Cinta.



p/s: Hanya Engkau Yang Mampu Taklukan Hatiku....

Friday, June 24, 2011

Things That I wanted to Tell You..part I

ini adalah entry peribadi dalam blog peribadi, siapa tak suka baca sila main jauh-jauh.

*Honey how I wish u'll read this. but I know, you belum boleh baca lagi blog ni. tapi you mungkin akan baca ia di tahun hadapan. =)


# tau tak bahawa aku ini anti-perokok?.sebab aku sudah 23 tahun hidup dengan lelaki yang bukan perokok. not my dad, neither my only brother. aku sebenarnya boleh mengamuk bila hembusan asap rokok berkepul kena muka aku. dan tau tak aku pernah berazam takkan pilih seorang perokok sebagai teman hidup. tapi aku taktaulah, kenapa kau begitu cool bila driving and at the same time smoke ur tiny cigarette tu. apa jenis rokok tu, menthol rite?. I admit. I kalah kali ini. 1-0. you menang. you boleh merokok anytime, tak apa I tak kisah. sungguh comel tangan kingkong pegang tiny cigarette. orang lain tak ada. you seorang je.

# tau tak yang aku ini penggemar Milo? tapi kenapa kau pula penggemar Coffee? ok. finelah taste kita memang tak sama. tapi yang peliknya kenapa sejak kenal kau aku boleh minum black coffee no sugar sedangkan kau tetap tak boleh terima Milo. mana adil macam nih. adakah ini tandanya aku akan dengan mudah bersetuju dengan kau, dan kau pula pasti susah untuk bersetuju dengan aku. ok dah nampak dah siapa lagi dominan/berkuasa dalam hubungan kita. I know. I can imagine macam mana flow hubungan kita kelak. but I hope you akan selalu fikirkan I everytime you buat keputusan. Ok?

# I know lah yang kita banyak perbezaan, selain daripada you jauh lebih tinggi, lebih besar, dan lebih berat dari I, kita ada banyak perbezaan lain. contohnya kau terer Math  n Fizik tahap Universiti, aku plak terer Biologi tahap SPM. kau boleh buat tuition kat budak Universiti, aku pun boleh buat tuition kat budak PMR.  kau boleh buat kelas renang untuk budak-budak. Ops. tak ada pulak acara sukan yang aku terer. Ahhh. aku retilah main lompat-lompat guna tali skipping tu. tapi yang itu semua orang pun reti. tapi I tak rasa you boleh lompat. nanti roboh bangunan. Hahaha!



*sebenarnya aku nak coret panjang lagi, tapi kumpulan Sepah dan Jozan dah panggil aku supaya tak ketinggalan menonton final Maharaja Lawak malam ni. kalau ikutkan hati aku sokong Jozan, tapi kalau ikut kenegerian aku sokong Sepah. mr.Kingkong tak pernah tengok Maharaja Lawak walaupun dia kadang-kadang pandai jugak buat aku gelak. dah habis musim Maharaja Lawak ni, you tolong buat kelakar untuk I okeyh. Hai Zizan. you dalam citer KL Gangster buat I melting. :p



'dihatisara' masih bernyawa yea!


mood sekarang adalah nak menangis terharu. ingatkan dah give up dah dengan akaun Blogger yang tak dapat di Log In selama 27 hari. last update blog ni 26/5/2011... lagi 3 hari nak cukup sebulan. sebenarnya aku dah give up siap dah buat akaun Tumblr. Cis! berani Blogger ni bergurau senda dengan aku. kencang je jantung. jangan lah ada kejadian sebegini berulang lagi. aku sayang blog ni sumpahh. blog ni masih bernyawa ok clap.clap!

baiklah, apa cerita tentang sebulan yang tak berupdate itu mari kita senaraikan untuk tatapan mereka yang rindu-rinduan. bluekkkk! :-

# sudah berpindah rumah, tidak lagi tinggal di Wangsa Maju. sudah dua minggu bertukar angin di area Sentul. berteman baru bersama suasana baru. dari Kerinchi ke Wangsa Maju dan kemudian ke Sentul. Alhamdulillah, Sentul is much better. rumah fully furnished siap bilik air ada water heater dan ruang tamu ada aircond. tiap pagi mandi air panas sungguh feeling macam duduk oversea konon-konon. and yang paling penting. tak ada lagi kedengaran bunyi anjing berkicauan seperti di area Wangsa Maju dulu.

# sudah bertukar profession. Ofis lebih dekat dengan rumah, which is Jalan Pahang, currently work as Financial Advisor AmAssurance.dan sayalah penasihat kewangan anda. anda boleh buat investment sekali dengan insurans. siapa nak saving lebih protection kurang, siapa nak protection tinggi saving kurang. tak paham? nak tanya banyak kita deal jumpa. you bawak pen je ok? sign je mana yang patut. hahaha. gurau je. Im ontheway dapat lesen consultant tapi kena lulus beberapa exam. tapi I dah boleh manage klien dah, well. I welcome you sesiapa yang interested nak melabur ke apa. sila-sila.

# sudah bertukar status Opsss! tipu jek. belum kawen dan belum bertunang, kami bukan bercinta tapi dalam peringkat hubungan yang matang, sedang mengenali hati budi masing-masing. term bercinta tu macam budak-budak lah. Ahaha. Ok. Sorry cilok ayat Yusry KRU bila ditanya tentang hubungan dengan Lisa Surihani. tapi ayat Yusry memang sama macam fikiran I cayalahhh!

# mr.kingkong semakin sibuk dengan life dia menyebabkan aku terkapai-kapai. rindu nak jumpa tapi tak boleh jumpa. jadual dia pack siap nak kena arrange masa one week before plan jumpa. keja menteri ke apa dia nih erghhh! btw, nak tau tak bahawa dia telah kehilangan beberapa kilogram disebabkan dia kini adalah cikgu renang kepada 15 kanak-kanak. dia cakap buat kelas renang agak lumayan. but for me lumayan lah jugak sebab bila dia lose weight so one day I bolehlah cakap macam ni.. "Sayang, kenapa bukan dari dulu lagi you buat kelas renang, kalau tak mesti dari dulu I suka kat you". :p

# pengetahuan tambahan, handphone S.E Spiro den sudah tidak dapat berfungsi sebagai handphone. cuma boleh buat dengar lagu je. sebabkan handphone tu asyik hang je bila tengah mesej-mesej so aku dengan sekuat hati telah melemparnya ke dinding sebanyak 3-4 kali. then untuk kali ke empat handphone tersebut terus mengalami kerosakan skrin secara luarbiasa. so ada beberapa contact number teman-teman yang aku ter'hilang' sebab cuma save kat phone tak save kat simcard. nak view contact dari handphone itu pun tak boleh sebab skrin rosak. maka barangsiapa yang ada urusan dengan aku plez contact me ok. coz aku tak dapat nak trace balik kalau korang tak contact aku.


sekian dulu dari pihak kami, alexandriana alia dan suami... Pfftttt! ~berangan~